افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در دوران شیردهی چه ادویه هایی مصرف کنیم

 

  • کارشناسان معتقدند معرفی مزه غذاهای جامد به نوزاد از طریق شیر مادر بسیار خوب است. مطالعات نشان می دهد می توانید با مصرف غذاهای مختلف مزه غذاها را از طریق شیر به فرزند خود معرفی کنید. اما اصولا قند طبیعی موجود در شیر مادر در مزه شیر، مزه غالب است.

 

 

 

به غذاهای تند فکر کنید و اگر دهان شما آب افتاد، جزو آن دسته از خانم ها هستید که غذاهای تند دوست دارند. در هنگام بارداری احتمالا به خاطر جلوگیری از آسیب رسیدن به جنین غذای تند و ادویه کمتر می خوردید. اما پس از زایمان دوست دارید به رژیم غذایی قبلی خود بازگردید. اما آیا می توان در هنگام شیردهی ادویه خورد؟

آیا خوردن ادویه در طول شیردهی مجاز است؟

بله، مجاز است. از آن جایی که مقدار کمی ادویه وارد شیر مادر می شود، بر نوزاد تاثیری نمی گذارد. در بیشتر فرهنگ ها، مادر رژیم غذایی پیش از بارداری خود را ادامه می دهد و هیچ مدرکی مبنی بر بهانه گیر شدن نوزاد وجود ندارد.
بهترین کار خوردن غذاهای سالم و دوری از غذاهایی است که شما را اذیت می کند.
مطالعات نشان می دهد نوزادی که شیر مادر می خورد بعدها راحت تر غذاهای دیگر را می پذیرد تا نوزادی که شیر خشک می خورد زیرا به مزه غذاها در هنگام شیرخوارگی عادات کرده است.

آیا ادویه بر شیر مادر تاثیر می گذارد؟

شیر مادر براساس غذایی که می خورد مزه دار می شود. به عنوان مثال اگر غذاهای دارای سیر مصرف کنید، شیر مزه سیر می گیرد و نوزاد نیز به مزه آن علاقه مند می شود.
کارشناسان معتقدند معرفی مزه غذاهای جامد به نوزاد از طریق شیر مادر بسیار خوب است. مطالعات نشان می دهد می توانید با مصرف غذاهای مختلف مزه غذاها را از طریق شیر به فرزند خود معرفی کنید. اما اصولا قند طبیعی موجود در شیر مادر در مزه شیر، مزه غالب است.
مطالعات نشان می دهد نوزادی که مادرش سیر می خورد، نسبت به نوزادی که مادرش سیر نمی خورد، شیر با مزه سیر را بیشتر مک می زند و می خورد.
مطالعه دیگری نشان می دهد نوزادی که در هنگام جنینی یا در هنگام شیردهی مزه ای خاص را تجربه می کند، در هنگامی که بزرگ می شود به آن مزه علاقه خواهد داشت.
اما اگر می بینید فرزندتان ناراحت است و احساس سوزش معده دارد سعی کنید رژیم خود را تغییر دهید. به نوزاد اجازه دهید رژیم جدید را بپذیرد. برای بررسی این که نوزاد ادویه دوست دارد یا خیر از روش صحیح و غلط استفاده کنید.

چگونه می توان فهمید نوزاد نسبت به ادویه حساسیت دارد؟

می توانید با مشاهده واکنش های نوزاد در هنگام شیردهی متوجه شوید نسبت به ادویه حساسیت دارد یا خیر.
نوزاد ممکن است:

  • پس از شیر خوردن بهانه گیر شود.
  • کمی بخوابد.
  • به مدت طولانی گریه کند.
  • ناراحت به نظر بیاید.
  • به طور مرتب از خواب بیدار شود.

سایر نشانه های که حساسیت نوزاد را نشان می دهند شامل:

  • خس خس کردن
  • حساسیت پوستی
  • مدفوع سبز  یا دارای مخاط
  • گرفتگی بینی

اما شاید این علائم به خاطر مصرف ادویه نباشد و ممکن است حساسیت به غذاهایی مانند لبنیات، گندم و مرکبات باشد.
اگر در هنگام شیردهی ادویه می خورید و علائمی مشاهده نمی کنید یک هفته به ادویه خوردن ادامه دهید سپس به رفتارهای نوزاد توجه کنید. برخی نوزادان در هنگام مصرف ادویه توسط مادر، بهانه گیر می شوند. در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید و از مصرف این مواد در شیردهی خودداری کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *