افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در دوران حاملگی از مصرف طالبی غافل نشوید

در دوران حاملگی از مصرف طالبی غافل نشوید

  • تحقیقات نشان داده است به دلیل تغییرات هورمونی و برخی فاکتورهای دیگر بسیاری از مادران در دوران بارداری مبتلا به سرطان می‌شوند و حتی نوزاد مبتلا به سرطان به دنیا می‌آورند به همین دلیل تغذیه با مواد مفید برای سلامت بدن مادر و جنین از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

با وجود محدود بودن تعداد میوه‌ها در فصل بهار، اما یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها از اواسط بهار برای استفاده آماده است.

میوه ملون که از خانواده میوه‌های جالیزی از جمله طالبی، خربزه و گرمک است از جمله میوه‌های بسیار پرخاصیت است و می‌تواند برای زنان باردار مانند نوعی مکمل تقویتی عمل کرده سبب رفع مشکلات جسمانی در آن‌ها شود.

این میوه حاوی مقادیربالایی از ویتامین C ،A، کاروتنوئیدها، بیوفلاونوئید، مواد معدنی مختلف چون پتاسیم، کلسیم و آهن است.

ملون همچنین حاوی سطوح قابل توجهی از فیبر در ترکیب خود از جمله پکتین است که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

خوردن این میوه می‌تواند نیاز مادر به مصرف انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را تا حد بالایی برطرف کند.

میوه ملون بدون چربی، کلسترولو کم کالری است و مصرف آن باعث افزایش وزن و بالا رفتن چربی خون مادر نمی‌شود.

از جمله دیگر خواص منحصربفرد میوه ملون می‌توان جلو گیری از افزایش وزن غیر ضروری و مضر وزن مادر در دوران بارداری، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلا به انواع خاصی از سرطان، بهبود قدرت بینایی، بهبود فرایند گوارش و روان سازی مزاج و برطرف کردن مشکل شایع یبوست در دوران بارداری، حفاظت از سلامت قلب و محافظت در برابربالا رفتن قند خون بارداری را نام برد.

بسیاری از مادران در دوران بارداری با مشکلاتی، چون مگس پران در چشم به خاطر بالا رفتن فشار داخل چشم، قند، فشارخون بارداری و مسمومیت حاملگی می‌شوند که مصرف ملون تحت نظارت و با تجویز پزشک متخصص می‌تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد.

وجود سطح بالایی از ویتامین C در ساختار میوه ملون باعث می‌شود تا از تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن مادر باردار جلوگیری شود و به این ترتیب از بروز سرطان‌های ریه، دهان، روده بزرگ و سرطان سینه جلوگیری شود.

تحقیقات نشان داده است به دلیل تغییرات هورمونی و برخی فاکتورهای دیگر بسیاری از مادران در دوران بارداری مبتلا به سرطان می‌شوند و حتی نوزاد مبتلا به سرطان به دنیا می‌آورند به همین دلیل تغذیه با مواد مفید برای سلامت بدن مادر و جنین از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین پکتین موجود درملون می‌تواند ازبالا رفتن قند خون و انتشار گلوکز به سلول‌های مختلف بدن مادر باردار جلوگیری کند وبه این ترتیب سلامت مادر را حفظ کند.

این میوه به دلیل طعم و مزه خاص خود می‌تواند برای درمان بی اشتهایی مادران باردار و یا کمک به دریافت آب مورد نیاز بدن پس از بروز حالت تهوع شایع در دوران بارداری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناسان با این وجود به مادران باردار توصیه می‌کنند که از مصرف میوه نشسته خودداری کنند، همچنین از خوردن میوه هایی که پوست آن‌ها آسیب دیده یا به مدت زیاد در مجاورت نور خورشید بوده اند خودداری کنند تا مبتلا به مسمویت غذایی نشوند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *