افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در برخی داروهای دست ساز لاغری مواد مخدر وجود دارد

 

  • مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: آمفتامین‌ها عوارض زیادی دارند و یکی از عوارض جانبی آن‌ها لاغری است، اما هزار جا را خراب می‌کنند و در کنار آن لاغری هم ایجاد می‌کنند؛ مشتقات آمفتامین اصلا قابل دارو شدن نیستند.

 

برخی داروهای لاغری عوارض جانبی فراوانی با خود به همراه دارند و این به خاطر وجود مواد مخدر مانند شیشه در این محصولات غیربهداشتی و بدون مجوز است. این محصولات اغلب دست ساز بوده و به صورت غیرقانونی به فروش می رسند. از تهیه این محصولات بدون تایید پزشک خودداری کرده و به سلامتی تان آسیب وارد نکنید.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نسبت به وجود شیشه در داروهای گیاهی لاغری دست ساز در عطاری‌های غیرمجاز هشدار داد.

 امیرحسین جمشیدی در خصوص مشاهده شیشه در برخی داروهای گیاهی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو تمام داروهای گیاهی عرضه شده در مراکز معتبر را نظارت می‌کند، کار میدانی انجام می‌دهد و این فرآورده‌ها را آزمایش می‌کند، اما مساله این است که داروهای گیاهی دست ساز از سوی برخی افراد غیرکارشناس و سودجو در عطاری‌های غیرمجاز عرضه می‌شود.

وی افزود: فرآورده‌های دست‌ساز گیاهی متاسفانه در برخی مراکز مانند عطاری‌های غیرمجاز وجود دارد و ممکن است در این فرآورده‌ها، مشتقات آمفتامین (ماده محرک) نیز وجود داشته باشد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: آمفتامین‌ها عوارض زیادی دارند و یکی از عوارض جانبی آن‌ها لاغری است، اما هزار جا را خراب می‌کنند و در کنار آن لاغری هم ایجاد می‌کنند؛ مشتقات آمفتامین اصلا قابل دارو شدن نیستند.

جمشیدی گفت: در هر صورت مواردی از وجود مشتقات آمفتامین در داروهای گیاهی دست ساز غیرمجاز مشاهده شده و مواردی به دادگاه معرفی شدند؛ این موارد بیشتر در مراکز غیرمجاز دیده می‌شود؛ مراکز مجاز ما برای ارائه داروهای گیاهی، فقط داروخانه است و به جز داروخانه مکانی برای عرضه آن‌ها نداریم.

گفتنی است؛ مصرف شیشه علاوه بر بروز اعتیاد، عوارض متعدد و جبران ناپذیری از جمله حالات خاص و نابهنجاری و رفتار پرخطر، افسردگی، تخریب سیستم‌های عصبی و مغزی و گاهی مرگ به همراه دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *