افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در برابر خیانت همسر چگونه برخورد کنیم

 

 

  • همسر شما باید اعتماد از دست‌رفتهٔ شما را برگرداند. شما باید با هم توافق کنید که از این به بعد چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید. قطع‌کردن تماس همسری که خیانت‌کرده با نفر سوم، اولین گام است. گاهی لازم است همسرتان محیط فیزیکی‌اش مثل محیط کار را تغییر دهد تا مطمئن باشید رابطه‌ای وجود ندارد. گاهی هم لازم است این اتفاق در فضای مجازی بیفتد. یادتان باشد تا دوباره اعتماد نکنید، نمی‌توانید ببخشید.

 

 

خیانت مسئله بسیار مهمی است که شاید نتوان به راحتی درمورد آن صحبت کرد اما برخی از رفتارهای انسان درخصوص این موضوع قابل پیش بینی است، اگر همسر شما خیانت کرده است و نمیدانید رفتار درست چیست با ما همراه شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ همیشه این را شنیده‌ایم که خیانت می‌تواند آسیب بزرگی به رابطهٔ بین همسران بزند، شنیده‌ایم که خیانت از نظر اخلاقی بد است، شنیده‌ایم که خیانت می‌تواند ازدواج را به طلاق ختم کند، اما کم‌تر شنیده‌ایم که بعد از تجربهٔ چنین اتفاقی در زندگی مشترک، چگونه باید با آن برخورد کرد. در این‌جا می‌خواهم از کارهایی حرف بزنم که می‌تواند به شما کمک کند این مسئله را بهتر حل کنید.

احساساتتان را بشناسید

وقتی خیانت دیدید، منتظر واکنش‌هایی در روانتان مثل اندوه، خشم، تمرکز پایین و میل به کنجکاوی بیشتر در فضای شخصی همسرتان باشید. این احساسات و افکار را بشناسید اما براساس آن‌ها عمل نکنید.

حرف بزنید؛ اما نه با همسرتان

بگردید و یک نفر در دور‌وبری‌هایتان پیدا کنید که مطمئنید همان اول کار نمی‌خواهد تقصیرها را گردن شما بیندازد یا همسرتان را هیولا جلوه دهد. کسی که از شما حمایت می‌کند و می‌گذارد حرف بزنید تا آرام شوید. اگر فوراً به همسرتان بگویید آن‌قدر تحت‌تأثیر احساستان هستید، بیشتر از این‌که مسئله حل شود، باعث بدترشدن ماجرا و آتش‌روی‌آتش‌ریختنِ دعوا می‌شود. گفتن به همسر را بگذارید برای وقتی که آرام‌تر شدید.

لازم نیست حتماً طلاق بگیرید

یک باور غلط اما رایج دربارهٔ خیانت این است که بعد از آن حتماً باید طلاق گرفت، اما خیانت نشان‌دهندهٔ وجود یک مشکل در رابطه است و طلاق الزاماً آن مشکل را حل نمی‌کند. طلاق آخرین گزینه است، نه اولین گزینه. بگذارید اول از هیجان‌های منفی خلاص شوید، بعد به راه‌حل‌های منطقی‌تر فکر کنید.

با هم حرف بزنید

وقتی آرام‌تر شدید با همسرتان حرف بزنید. ببینید چه دلیل‌هایی باعث خیانتش شده است. سعی کنید با لحنی بدون سرزنش و بدون قصد مچ‌گیری این کار را انجام دهید. ممکن است دلایل همسرتان شما را عصبانی کند، اما شما تا دربارهٔ دلایل و انگیزه‌های خیانت توافق نکنید، نمی‌توانید کاری برای بهبود رابطه انجام دهید. یادتان باشد، این گفت‌وگو را برای این انجام می‌دهید که رابطه حفظ شود و نه این‌که رابطه را خراب‌تر کنید. اگر شما بخواهید در همسرتان احساس شرم، گناه یا خجالت ایجاد کنید، مطمئن باشید تلاشتان بی‌نتیجه خواهد ماند. درست است که شمایید که از رفتار همسرتان آسیب دیده‌اید، اما چیزی در رابطهٔ شما با همسرتان وجود داشته که او را به خیانت سوق داده است؛ چیزی که در رابطهٔ شما وجود دارد، نه در خود شما یا همسرتان؛ پس در گفت‌وگو دنبال مقصر نباشید.

درباره رابطه با نفر سوم، توافق کنید

همسر شما باید اعتماد از دست‌رفتهٔ شما را برگرداند. شما باید با هم توافق کنید که از این به بعد چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید. قطع‌کردن تماس همسری که خیانت‌کرده با نفر سوم، اولین گام است. گاهی لازم است همسرتان محیط فیزیکی‌اش مثل محیط کار را تغییر دهد تا مطمئن باشید رابطه‌ای وجود ندارد. گاهی هم لازم است این اتفاق در فضای مجازی بیفتد. یادتان باشد تا دوباره اعتماد نکنید، نمی‌توانید ببخشید.

ریشه‌ها را بیابید

گاهی اوقات خیانت به این دلیل صورت می‌گیرد که رابطهٔ همسران مشکلات مهم دیگری دارد. نداشتن مهارت در ارتباط مؤثر، مشکلات در رابطهٔ جنسی، بیان‌نکردن احساسات، هیجان‌ها و نیازهای همسران به یکدیگر، مشکل در ارتباط با خانوادهٔ همسر و رابطهٔ سرد و خشک از جمله مشکلاتی است که ممکن است عاملی برای بروز خیانت باشد و بعد از حل مسئلهٔ خیانت، همچنان حل‌نشده باقی بماند و اجازه ندهد که زندگی مشترک دوباره احیا شود. پس اگر همسرتان را بخشیدید و به فکر بهبود رابطه‌تان هستید، برای حل مشکلات پیشین خود هم اقدامی صورت دهید.

رابطه را زنده نگه دارید

اگر در رابطه زناشویی به رابطهٔ عاطفی و جنسی خوب بپردازید، رابطه زنده باقی می‌ماند. برای رابطهٔ خوب عاطفی فقط گفتنِ حرف‌های احساسی کافی نیست. شما باید با همسرتان خوب ارتباط برقرار کنید. یک ارتباط خوب نیاز به احترام، تأیید توانایی‌ها، همدلی‌کردن در شرایط سخت، تقسیم کار عادلانه، مشارکت‌گرفتن در تصمیم‌گیری‌ها، کمک‌کردن به شکوفاشدن همسر، سرزنش‌کردن، توهین‌نکردن، برچسب‌نزدن، نادیده‌نگرفتن و هزار و یک نکتهٔ باریک‌تر از موی دیگر دارد. برای آموختن این مهارت‌‌ها یا شما باید تجربه‌های مثبتی در کودکی با خانوادهٔ خودتان داشته باشید و در واقع آن‌ها را یاد گرفته باشید، یا، تعارف نداریم، باید آن‌ها را از دیگران یا در کلاس‌های آموزشی یاد بگیرید.

برای رابطهٔ جنسی خوب هم لازم است قبل از هر چیز دربارهٔ آن آگاهی داشته باشید. بدانید چه مردان و چه زنان به نوازش قبل از رابطهٔ جنسی احتیاج دارند. بدانید که باید دربارهٔ حالت‌های مختلف رابطهٔ جنسی آگاهی داشته باشید. بدانید که اگر مشکلی در طرف مقابل وجود دارد، باید صبور باشید و سرزنشش نکنید و یا به دنبال راه‌حل آن مشکل باشید. بدانید که بعد از مدتی بدن شما برای طرف مقابل عادی می‌شود و باید هر دو تلاش کنید که با تنوع‌دادن به رابطهٔ جنسی آن را زنده نگه دارید. بدانید که مردان و زنان در رابطهٔ جنسی متفاوت‌اند و تا از این تفاوت‌ها مطلع نباشید، نمی‌توانید رابطهٔ جنسی خوبی داشته باشید. خیانت فقط یک نشانه از مشکلاتی‌ است که در رابطهٔ شما و همسرتان وجود دارد. این نشانه می‌توانست در شما هم اتفاق بیفتد یا به شکل دیگری مثل طلاق عاطفی، خشونت در خانه یا یارگیری از بقیهٔ اعضای خانواده خودش را نشان دهد.

از مشاور متخصص کمک بگیرید

در شرایطی که فردی با خیانت همسرش روبرو می‌شود، فکرکردن به جنبه‌های مثبت زندگیِ گذشته، بسیار سخت است. علاوه‌برآن، همسری که خیانت‌‌دیده است برای تخلیه‌کردن هیجانات منفی و شوک ناشی از خیانت ممکن است از خانوادهٔ خود و یا خانوادهٔ همسر کمک بگیرد و اغلب در گفت‌وگو با آن‌ها تمام تلخی‌ها و سختی‌ها رابطهٔ مشترکشان را بیان کند، نه لحظات خوب و شیرینی که با هم داشته‌اند. خانواده‌ها نیز قضاوت‌گرایانه برای کمک به حل این مسئله و نجات‌دادن فرد از این شرایط وحشتناک توصیه‌هایی می‌کنند که گاهی مسئله را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند. پیش از این‌که خانوادهٔ خود یا همسرتان را در جریان بی‌وفایی او قرار دهید، به پیامدهای این کار فکر کنید. افراد خانواده می‌توانند کینه‌ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند و شرایط را بدتر کنند. کمک‌گرفتن از یک مشاور که بدون قضاوت و با تخصص خود بتواند از زاویه‌ای دیگر به مسئلهٔ خیانت نگاه کند، ممکن است بسیار مؤثرتر باشد. مشاوره برای زوج‌هایی که تردید دارند و نمی‌توانند احساساتشان را درست بشناسند و نگران آیندهٔ رابطه هستند نیز بسیار ضروری و کمک‌کننده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *