افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در اصفهان دو مرکز پیشرفته بانک چشم و پیوند قلب راه اندازی شد

در اصفهان دو مرکز پیشرفته بانک چشم و پیوند قلب راه اندازی شد

  • شتابی با بیان اینکه در سال جاری شورای پیوند استان اصفهان راه اندازی شد، اضافه کرد: خوشبختانه آمار دریافت اهدای عضو در استان به علت مرگ مغزی بسیار در سطح مناسبی قرار دارد. اما با این وجود هنوز نیاز به فرهنگ سازی است.

 

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دانشگاه های برتر دز زمینه پیشرفت و رشد علمی در کشور است و به قطب پزشکی در ایران تبدیل شده است به همین دلیل دو مرکز پیوند قلب و بانک چشم قرار است سال آتی در اصفهان راه اندازی شود.

حمیدرضا شتابی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی کلیه اظهار کرد: طبق آمار وزارت بهداشت ۱۰ الی ۱۲ درصد افراد جامعه بیماران کلیوی هستند که دیالیز  می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۵۰ بیمار همودیالیز در سطح استان اصفهان وجود دارد، افزود: سالیانه هزینه درمان هر بیمار دیالیزی برابر با ۱۸ میلیون تومان است این در حای است که ۳۸۶ دستگاه دیالیز در سطح استان اصفهان وجود دارد و ۸۷۱ بیمار در سطح نوبت پیوند کلیه هستند.

شتابی با بیان اینکه در سال جاری ۱۴۵ پیوند کلیه در استان انجام شده است، اضافه کرد: امیدواریم با راه اندازی سامانه سیب آمار دقیق تری نسبت به بیماران داشته باشیم.

وی گفت: یکی از راههای کاهش ابتلا به بیماریهای کلیوی ورزش، رژیم غذایی مناسب، عدم استفاده از داروهای آسیب زا مانند بروفن و غیر استروئیدی است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بیماران دیابتی و بیماریهای مزمن لازم است که مرتب خود را چکاب کنند زیرا این دسته بیماران در معرض ابتلا به بیماریهای کلیه هستند.

شتابی با بیان اینکه در سال جاری شورای پیوند استان اصفهان راه اندازی شد، اضافه کرد: خوشبختانه آمار دریافت اهدای عضو در استان به علت مرگ مغزی بسیار در سطح مناسبی قرار دارد. اما با این وجود هنوز نیاز به فرهنگ سازی است.

وی از راه اندازی دو مرکز پیوند در سال ۹۶ خبر داد و گفت: مرکز پیوند قلب و بانک چشم در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *