افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان چاقی کودکان

یک پزشک در دانمارک توانسته با برنامه ای جامع برای تغییر سبک زندگی کودکان، ۱۹۰۰ کودک چاق را به وزن طبیعی برساند. دکتر “ینس کریستین هلم”، پزشک متخصص کودکان، معتقد است که برای درمان چاقی کودکان باید تمام جنبه های زندگی آن ها را در خانواده در نظر گرفت و با تغییر و تنظیم آن ها کودک را به سمت زندگی سالم و وزن طبیعی هدایت کرد.

yjg

یکی از آثار چاقی کودکان عدم توجه کافی به آن ها است. اکثر کودکان چاق از کمبود توجه رنج می برند. دکتر هلم می گوید: به نسبت سایر کودکان، کودکان چاق توجه کمتری را از اطرافیانشان دریافت می کنند، آن ها اغلب تنها هستند و در فعالیت های اجتماعی کمتر شرکت می کنند. این کودکان به خاطر چاقی خود احساس خجالت می کنند و اعتماد به نفس پایینی دارند.

چاقی یک بیماری است و برای یک کودک بسیار سخت است که به تنهایی بر آن غلبه کند.
در برنامه دکتر هلم، کودکان چاق ابتدا ۲۴ ساعت در بیمارستان بستری می شوند تا آژمایش های لازم انجام شود و میزان چربی بدنشان اندازه گیری شود. سپس عادت های غذایی و سبک زندگی آن ها در خانواده با دقت بررسی می شود. سپس برای هر کودک برنامه ای اختصاصی تهیه می شود که بر اساس آن ۱۵ تا ۲۰ عادتش را در طول روز تغییر می دهد. ۷۰ درصد کودکانی که این برنامه را اجرا کرده اند بعد از ۴ سال توانستند به وزن طبیعی خود برسند و آن را حفظ کنند.
یکی از مهم ترین دلایل چاقی کودکان استفاده بیش از حد از تلوزیون و کامپیوتر است. بعضی از کودکان تحت درمان حتی تا روزی ۱۲ ساعت را مقابل صفحه نمایشگر می گذراندند. این مدت باید به حداکثر ۲ ساعت در روز کاهش یابد. همچنین نبود خواب منظم و کافی نیز عامل مؤثری در چاقی کودکان است. کودکانی که خواب خوبی ندارند، در اثر خستگی در خوردن زیاده روی می کنند.

بعضی از توصیه های برنامه دکتر هلم:

  1. قابلمه یا دیگ غذا نباید به هنگام صرف غذا سر میز یا سفره باشد.
  2. اگر کودک درخواست غذای بیشتر کرد، بشقاب دوم باید بعد از ۲۰ دقیقه به او داده شود. در این مدت مغز پیام سیری را دریافت می کند.
  3. بعد از هر وعده خوردن غذا، کودک باید احساس رضایت داشته باشد و نباید ناراضی و ناراحت از سر سفرا بلند شود.
  4. فعالیت بدنی هدفمند و مؤثر باید در برنامه روزانه کودک گنجانده شود.
  5. تلوزیون، کامپیووتر و تبلت حداکثر روزی ۲ ساعت استفاده شود.
  6. کودک خواب به موقع و کافی داشته باشد.
  7. چاقی در بین کودکان ایرانی نیز بسیار افزایش یافته است، خبری را در این زمینه بخوانید: ۱۵ درصد از دانش آموزان ایرانی چاقند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *