افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان سرطان رحم

جراحی: در مورد سرطان هایی که تا مرحله دو پیشرفت کرده اند، معمولاً برای برداشتن نقاط سرطانی عمل جراحی انجام می گیرد. این عموماً بدین معنی است که رحم به همراه بافت های پیرامونی برداشته می شود (هیسترکتومی). امکان دارد طی عمل لوله های فالوپ و تخمدان ها نیز بیرون آورده شود.

پرتو درمانی: پرتودرمانی خارجی را می توان برای از بین بردن سلول های سرطانی که امکان دارد پس از انجام عمل جراحی باقی مانده باشند انجام داد. پرتودرمانی داخلی یا براکی تراپی نیز یعنی جایگذاری ماده رادیواکتیو درون خود تومور به منظور از بین بردن سلول های سرطانی. پرتودرمانی اغلب به همراه شیمی درمانی به کار می رود. از جمله عواض جانبی پرتو درمانی می توان به حالت تهوع، استفراغ، خستگی و پایین آمدن تعداد سلول های خونی اشاره کرد.

ou

شیمی درمانی: شیمی درمانی می تواند روش درمان اصلی سرطانی باشد که به نقاط دور بدن سرایت کرده است. شیمی درمانی با استفاده از داروهای سمی برای از بین بردن سلول های سرطانی انجام می شود. شیمی درمانی نیز عوارض جانبی زیادی از جمله ریزش مو، بی اشتهایی، حالت تهوع، استفراغ و کبودی دارد.

سرطان دهانه رحم و باروری

از آنجائی که درمان سرطان دهانه رحم شامل برداشتن رحم و تخمدان ها می باشد، پس از عمل امکان بارداری برای بیمار وجود نخواهد داشت. با این حال، در صورتی که سرطان زود تشخیص داده و مهار شود، برای بارداری فرد بیمارگزینه ای به نام تراکلکتومی رادیکال (radical trachelectomy)وجود خواهد داشت. در این فرآیند، دهانه رحم و بخشی از واژن بیرون آورده می شود، اما بخش عمده رحم باقی گذاشته می شود.

نرخ بهبود در سرطان دهانه رحم

نرخ بهبودی از سرطان دهانه رحم به مرحله سرطان و میزان گستردگی آن در زمان تشخیص بستگی دارد. بنا به آمار مربوط به زنانی که در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۲ سرطان دهانه رحم آنها تشخیص داده شده، در مورد سرطان هایی که زود تشخیص داده شده اند ۹۳% و در مورد زنانی که سرطان گسترش داشته است ۱۵% توانسته اند به مدت ۵ سال به حیات خود ادامه دهند. اما باید دانست روش های درمانی دائماً در حال پیشرفت است و شاید این آمارها دیگر صحیح نباشد.

واکسن سرطان دهانه رحم

برای جلوگیری از ابتلا به برخی از انواع HPV که بیش از همه موجب بروز سرطان می شوند، واکسن هایی وجود دارد. سرواریکس و گارداسیل دو واکسنی هستند که طی یک دوره شش ماهه به سه مرتبه تکرار نیاز دارند. گارداسیل فرد را در مقابل دو نوع HPV که بیش از سایر انواع موجب بروز زگیل های تناسلی می شوند نیز واکسینه می کند.

چه کسانی باید از واکسن های HPV استفاده کنند؟

این واکسن ها عفونت های موجود را درمان نمی کند، اما می تواند از بروز آنها در آینده جلوگیری نماید. برای دریافت بهترین نتایج، این واکسن ها باید پیش از آن که فرد برای اولین بار نزدیکی داشته باشد استفاده شوند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *