افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان سرطان با فناوری روز

picsart_1478210524140

  •  مسئولین بیمارستان Elmhurst در ایالات متحده به تازگی یک نمونه روبات فوق پیشرفته به نام “داوینچی” را خریداری کرده اند و در نظر دارند از آن برای جراحی زنان و خارج کردن تومورهای سرطانی استفاده کنند.

 

سرطان از جمله خطرناک ترین و کشنده ترین بیماری هایی است که بشر به خود دیده است. این بیماری اغلب مبتلایان را به کام مرگ می کشاند و سبب می شود تا حتی پس از درمان نیز عوارضی در بدن بیمار باقی بماند. اما با پیشرفت علم و فناوری در های جدیدی به روی دانشمندان گشوده شده است.

هوش مصنوعی و روبات‌ها در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است با حاذق‌ترین جراح‌های انسانی رقابت کنند و حتی جایگزین آنها شوند.
 مسئولین بیمارستان Elmhurst در ایالات متحده به تازگی یک نمونه روبات فوق پیشرفته به نام “داوینچی” را خریداری کرده اند و در نظر دارند از آن برای جراحی زنان و خارج کردن تومورهای سرطانی استفاده کنند.
این روبات دارای بازوهای مختلف است و جراح می تواند توسط پدال و از راه دور روند جراحی را کنترل کرده و محل برش و بخش های جراحی را به صورت سه بعدی و رنگی از طریق صفحه مانیتور مشاهده کند.
قرار است از این روبات برای تشخیص و جراحی تومورهای سرطانی در بدن بانوان استفاده شود.
گفتنی است جراحان می‌توانند از این ربات در محل‌های برش عمیق و در مواردی که ممکن است خون بسیاری از بیمار خارج شود، استفاده کنند. در این شیوه بیمار زودتر می تواند از بیمارستان مرخص شده و به انجام کارهای روزانه عادی و حتی رفتن به سر کار بپردازد.
روبات “داوینچی” از بالاترین استانداردهای ساخت برخوردار است و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال ۲۰۰۰ آن را برای انجام اعمال متنوع جراحی تایید کرده است.
جراح زنان و زایمان با استفاده از این روبات می تواند بر روی صندلی نشسته و از طریق اهرم های کنترلی و پدال های تعبیه شده در آن، عمل را هدایت کند.
با استفاده از این روبات و تصاویر دقیقی که در اختیار جراح قرار می دهد، خطا و عوارض احتمالی جراحی نیز کاهش فراوانی پیدا می کند.
کارشناسان اعتقاد دارند در سال‌های آینده همگام با پیشرفت فناوری روباتیک از این دستگاه‌های هوشمند در انجام جراحی‌های بسیار پیشرفته همانند جراحی قلب، مغز، زایمان و چشم استفاده خواهد شد.
منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *