افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان ریزش مو

رپورتاژ آگهی؛

درمان ریزش مو

در این مقاله با عناوین زیر آشنا می شوید:

علل ریزش مو –هورمونی , ژنتیکی , انواع بیماریها و استرس ,  عوارض جانبی داروها و……

انواع ریزش مو- ریزش مو آندروژنیک (ریزش مو مردان و ریزش مو زنان ) , ریزش مو سکه ای و……

درمان ریزش مو- درمان دارویی ( مکمل های تقویت مو , محلول ریزش موماینوکسیدیل , محلول رویش مو دکتر نوروزیان , شامپو ضد ریزش مو لاناریا و …… )  و درمان جراحی

 علل ریزش مو

علل ریزش مو متفاوت است که در زیر به آنها اشاره می شود:

۱-علل ریزش موهورمونی – نظیر میزان غیر عادی آندروژن ها( هورمونهای مردانه که بطور نرمال در بدن مردان و زنان تولید می شوند)و باعث الگوی ریزش مو مردان و ریزش مو زنان میشود.

۲-علل ریزش مو ژنتیک – ژن های دریافتی از والدین می توانند بر روی اینکه فرد مستعد الگوی کچلی مردانه یا زنانه باشد تاثیر گذار باشد.

۳- استرس، بیماری و زایمان- می توانند باعث ریزش موی موقتی گردند. عفونت های قارچی پوست نیز می توانند باعث ریزش مو شوند.

۴- بیماریها – بیماریهای تیروئیدی، لوپوس، دیابت، فقر آهن، اختلالات تغذیه ای و کم خونی می توانند باعث ریزش مو شوند. اکثر مواقع، زمانی که بیماری زمینه ساز ریزش مو درمان می شود، رشد مجدد مو نیز صورت می گیرد. مگر اینکه این بیماریها موجب ایجاد زخم ماندگار شده باشند، مثلا در برخی بیماریها مانند لوپوس، لیکن پلان یا خزه پوستی یا اختلالات فولیکولی این احتمال زیاد است

۵- داروها – داروهای شیمی درمانی که در درمان سرطان به کار می روند، رقیق کننده های خون، برخی داروهای فشار خون مصرف می شوند و قرص های جلوگیری از بارداری  می توانند باعث ریزش موقتی موها گردندو یکی دیگر از علل ریزش مو محسوب شوند.

۶- سوختگی ها، زخم ها و اشعه ایکس نیز می توانند موجب ریزش موقتی مو شوند. در برخی موارد، رشد طبیعی و نرمال موها زمانی که زخم بهبود می یابد به حالت اول برمی گردد، مگر اینکه جای زخم بر روی پوست ایجاد شده باشد. از این پس مو هرگز رشد مجدد نخواهد داشت.

۷- بیماریهای اتو ایمیون می توانند باعث ریزش مو تحت عنوان آلوپسی آره تا شوند. در آلوپسی آره تا، سیستم ایمنی بدن به دلایل ناشناخته بیش از حد فعال شده و بر روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد. در اکثر افرادی که دچار ریزش مو سکه ای هستند موها مجددا رشد می کنند، و احتمالا موهایی که مجددا رویش می یابند کمرنگ تر و نازک تر از قبل هستند ولی بعد از مدتی رنگ و ضخامت آنها نرمال می گردد.

۸- استفاده از مواد شیمیایی بر روی موها مانند شامپوهای نامناسب,  ژل ها و اسپری ,صاف کننده مو, رنگ کردن و دکلره مو, فر کردن و شسوار داغ و…

انواع ریزش مو

ریزش مو آندروژنیک (ریزش مو مردان و ریزش مو زنان )

این نوع ریزش مو وضعیتی ژنتیکی است که می تواند هم در مردان و هم در زنان بروز پیدا کند. در مردان با نام کچلی با الگوی مردانه ایجاد می شود. این نوع ریزش مو با عقب رفتن خط رویش موها و کم پشت شدن و محو شدن تدریجی موها از قسمت فرق سر و قسمت جلوی سر مشخص می شود. زنانی که دچار این وضعیت می شوند، تحت نام  الگوی کچلی زنانه، تا دهه ۴۰ زندگی خود و بعد از آن کم پشتی و ریزش قابل توجهی را تجربه نمی کنند. زنان یک کم پشتی کلی را در تمام فرق سر، با ریزش قابل توجهی در قسمت پیشانی را تجربه می کنند.

ریزش مو سکه ای یا آلوپسی آره آتا

 غالبا بطور ناگهانی  در اثر استرس یا بیماری خود ایمنی یا بیماریهای التهابی بروز پیدا کرده و باعث ریزش مو سکه ای در کودکان و جوانان می شود. این وضعیت ممکن است منجر به کچلی کامل گردد.همچنین گاهی علاوه بر موی سر, ریش آقایان نیز دچار ریزش مو سکه ای می شود اما در حدود ۹۰ درصد افراد، با تزریق کورتون و مکمل های ریزش مو مشکلشان برطرف می شود.

طاسی یاآلوپسی یونیورسالیس Alopecia Universalis

منجر به ریزش موهای کل بدن، شامل ابروها، مژه ها و حتی موهای اندام تناسلی می گردد.

تلوژن افلوویومTelogen effluvium   

نوعی ریزش موی منتشر بدون ایجاد التهاب و یا جوشگاه زخم است که ۵ ـ ۳ هفته بعد از استرس ایجاد می شود و به دو نوع حاد و مزمن تقسیم بندی می شود . در این نوع ریزش مو اغلب بیمار از کنده شدن دسته های مو در هنگام شانه کردن یا حمام رفتن شکایت دارد . در ۹۵% موارد رشد دوبارۀ موها بطور خود بخود بعد از ۱۲ ماه روی می دهد . از جمله علل این عارضه عبارتند از : تب بالا ، زایمان ، اختلالات تیروئید ، استرس ، بیماری شدید ، استرس فیزیکی و جراحی . در درمان این عارضه مینوکسیدیل می تواند مفید باشد ولی خود بخود نیز برطرف می شود.

تریکو تیلومانیا( Trichotillomania) یا اختلال موکنی:  که اکثرا در کودکان دیده می شود، یک اختلال روانی است که در آن فرد موهای خود را می کند.

آلوپسی زخمیScarring alopecia

منجر به ریزش موی دائمی می گردد. مشکلات التهابی پوست نظیر سلولیت، فولیکولیت یا التهاب فولیکول های مو، جوش و دیگر اختلالات پوستی نظیر برخی از انواع لوپوس و لیکن پلان یا خزه پوستی غالبا منجر به ایجاد زخم هایی در پوست می گردند که توانایی باززایی موها را از بین می برند. سشوار کشیدن خیلی داغ و فر کردن خیلی زیاد و شدید موها نیز می تواند منجر به ریزش موی دائمی و کچلی گردد.

درمان ریزش مو

۱-درمان دارویی ریزش مو

۲-درمان جراحی ریزش مو

درمان دارویی ریزش مو

  • تزریق کورتون بویژه در درمان ریزش مو سکه ای
  • استفاده از محلول های ریزش مو و محرک رشد مو مانند ماینوکسیدیل و تونیک تقویت مودکتر نوروزیان که در زیر بطور مفصل در مورد آن توضیح داده می شود
  • استفاده از مکمل های ریزش مو و تقویت مو
  • استفاده از شامپو ضد ریزش موکه به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد
  • تغذیه مناسب

تونیک تقویت کننده مو لاناریا دکتر نوروزیان

ریزش مو دلایل متعددی دارد که اضطراب و استرس زیاد از دلایل مهم ریزش مو است. برای درمان ریزش مو راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از تونیک ها و محلول های ریزش مو است. تونیک تقویت کننده مو لاناریا دکتر نوروزیان یکی از این محصولات است که جهت جلوگیری از ریزش موو رویش مجدد موها استفاده می شود. در بسیاری از بیماران در دو ماه اول استفاده , امکان ریزش مو وجود دارد که علت آن ریزش موهای نازک و ضعیف و جایگزینی موهای جدید است. بنابراین این ریزش مو در ماه اول طبیعی است. بخاطر داشته باشیدکه حدود ۷۰ درصد افراد نتیجه مطلوب را می گیرند.تونیک رویش مو دکتر نوروزیان

روش مصرف

پیش از آنکه تونیک تقویت کننده و ضد ریزش لاناریا را استفاده نمایید به مدت ۵ دقیقه با نوک انگشتان قسمت های دارای ریزش روی سر را ماساژ دهید. پس از انجام این عمل تونیک را چند مرتبه تکان داده، به میزان ۲ میلی لیتر معادل ۱۲ تا ۱۶ پاف از محلول را روی سر اسپری کرده به طوری که کاملا خیس شود. پس از آن با شانه آن را روی تمامی سر پخش نمایید. روی نقاطی که ریزش بیشتری دارد اسپری کرده و بعد از استفاده از این محلول تا ۵ ساعت روی سر بماند و به هیچ عنوان شسته نشود. در طول روز ۳ تا ۴ بار به مدت ۵ دقیقه سر خود را به روشی که توضیح داده شده ماساژ دهید.

ترکیبات تونیک تقویت کننده مو لاناریا دکتر نوروزیان

آب دیونیزه، اتانول، عصاره بورداک، عصاره سائوپالمیتو، روغن درخت چای، عصاره نعنا فلفلی، پروپیلن گلیکول، گلیسیرین، عصاره دم اسب، عصاره برنج، دکسپانتنول، زینک پی سی ای، بنزایزوتیازولینون، متیل ایزو تیازولینون

عصاره سائوپالمیتو از طریق ایجاد اختلال در عملکرد هورمون تستوسترون به عنوان اصلی ترین عامل ریزش مو، منجر به کاهش و قطع ریزش مو می‌شود. دی هیدرو تستوسترون با وارد شدن در فولیکول های مو باعث کوتاه و نازک شدن مو می شود، که این روند تا تاسی سر ادامه پیدا می‌کند. سائوپالمتو باعث کاهش برداشت دی هیدرو تستوسترون توسط فولیکول های مو شده و از انتقال آن به گیرنده های آندروژنی ممانعت می‌کند که این عوامل باعث قطع ریزش مو وابسته به هورمون مردانه می شود.

گیاه دم اسب گیاه بسیار مناسبی است که موجب بهبود وضعیت موها می شود. دم کرده این گیاه برای جلوگیری از ریزش مو مناسب است. می توان این گیاه را به صورت ماساژ به موها تماس داد تا از بروز موخوره جلوگیری شود.

شامپو های ضد ریزش مو

شامپوهای مختلفی با برندهای متفاوت در داروخانه ها موجود می باشد که از موثرترین آنها می توان به شامپو اکوفان, شامپوضد ریزش مو آلپسین و شامپوتقویت مو لاناریا دکتر نوروزیان اشاره کرد.

شامپو تقویت کننده مولاناریا دکتر نوروزیان –با فرمولاسیون منحصر به فرد دکتر نوروزیان در درمان ریزش مو بسیار موثر بوده است . این شامپو تقویت کننده در ۳ نوع متفاوت جهت ریزش مو خشک و نرمال , شامپو تقویت کننده مو چرب و شامپو تقویت مو ضد شوره دکتر نوروزیان موجود می باشد.بخه خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از شامپو باید ۲ تا ۳ دقیقه کف سر را با شامپو ریزش مو لاناریا ماساژ دهید.

صابون ۱۲ گیاه لاناریا دکتر نوروزیان – جلوگیری از شوره سر، رفع موخوره و تقویت پیاز مو

موها تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارند و نیاز است توجه خاص و ویژه ای به موها شود. شوره سر و موخوره از سری مشکلات جدی است که ذهن بیشتر افراد را به خود درگیر کرده است و باید برای درمان آن چاره ای اندیشید. صابون ۱۲ گیاه لاناریا دکتر نوروزیان یکی از صابون های موثر در درمان شوره سر و تقویت پیاز مو است که به راحتی نیز قابل استفاده است. این صابون حاوی عصاره ۱۲ گیاه متفاوت است.
در واقع دکتر نوروزیان به بیماران استفاده همزمان از تونیک , شامپو, صابون و مکمل های جلوگیری از ریزش مو را توصیه می کند.

بسته ضد ریزش مو دکتر نوروزیان برای یک دوره ۲ ماهه است وشامل مکملهای تخصصی و ویتامین های مفید و ضروری مو+محلول و تونیک اسپری دکتر نوروزیان با نام لاناریا+صابون گیاهی دکتر نوروزیان و یا ۱۲گیاه NG + شامپوی تخصصی و تقویتی می باشد.

مکمل های ریزش مو و تقویت مو

برای پیشگیری، کمک به درمان و همچنین رویش مجدد موها بسیار مهم است که بیمار به میزان کافی ویتامین ها و مواد مغذی که دارای خاصیت آنتی اکسیدان می باشند مصرف نماید.

ویتامین های E, C، اسیدهای چرب امگا ۳، سلنیوم کمک به کاهش التهاب و اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن می کنند. اغلب کسانی که از ریزش مو رنج می برندبه کمبود این مواد مغذی مبتلا هستند

ویتامین های  گروهB بویژه ویتامین های B1,B6, B12 کمک به کاهش و کنترل استرس می کنند و ویتامین B5اسید پانتوتنیکو بیوتین کمک به رویش مجدد موها می نمایند.

برخی از تحقیقات نشان می دهند افراد مبتلا به بیماری های التهابی بیش از سایرین دچار کمبود ویتامین D می باشند، این ویتامین برای تنظیم هورمون ها، جذب کلسیم و همچنین فعالیت صحیح سیستم ایمنی مورد نیاز است.

در زیر به چند نمونه از مکمل های تقویت مو و مکمل های ریزش مو که در اکثر نسخه های متخصصین پوست و مو تجویز شده است اشاره می شود:

۱-کپسول زینک پلاس یوروویتال

۲-قرص بیوتین مولتی نرمال

۳-قرص هیرویت هلث اید

۴-مولتی ویتامین نوتری کپ آنتی شوت

۵-کپسول هیر اکتیویتور سان لایف

۶-قرص سیستین B6 زینک بایورگا

۷-کپسول سلنیوم ۲۱ سنتری

۸-قرص زینک نیچر مید

۹-ویتامین بیوتین وبر نچرالز

۱۰-کپسول زینک پلاس باکاناسان

درمان جراحی ریزش مو

که حتما باید با مراجعه به متخصص پوست و مو و کاشت مو بهترین روش توصیه شده را انتخاب نمود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *