افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان دیستروفی عضلانی با قند فرویکتوز

درمان دیستروفی عضلانی با قند فرویکتوز

  • دیستروفین پروتئین کلیدی در دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن است اما اتصال صحیح مولکول‌ها به سلول‌های ماهیچه یک چالش بوده است. دوشن که با ضعف و از بین رفتن پیشرونده ماهیچه‌ها شناخته می‌شود از نبود دیستروفین ناشی می‌شود.

 

محققان آمریکایی با توجه به نقش فروکتوز در بروز مشکلات جسمی مرتبط با چاقی به بررسی توانایی این نوع قند در ارتقاء میزان جذب و فعالیت “آنتی سنس الیگونوکلئوتید”ها (AO) پرداختند.
روش درمانی با AO با هدف ذخیره تولید دیستروفین انجام می‌گیرد. دیستروفین پروتئین کلیدی در دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن است اما اتصال صحیح مولکول‌ها به سلول‌های ماهیچه یک چالش بوده است. دوشن که با ضعف و از بین رفتن پیشرونده ماهیچه‌ها شناخته می‌شود از نبود دیستروفین ناشی می‌شود.
بیشتر مردان دچار بیماری دوشن می‌شوند و در آمریکا از هر ۳۵۰۰ پسر یک نفر با این بیماری متولد می‌شود. علائم این عارضه معمولا در سن چهار سالگی ظاهر می‌شود که اغلب شانه‌ها، دست‌ها، لگن‌ و ران‌ها را درگیر می‌کند. بیمار به هنگام بالا رفتن از پله‌ها، حفظ تعادل و بلند کردن دست‌ها با مشکل روبرو می‌شود. بیشتر مبتلایان به این بیماری در دهه ۳۰ سالگی و به دلیل از کار افتادن سیستم قلب و تنفسی فوت می‌کنند.

در این بررسی آمده است که اگر قند فروکتوز در کنار نوعی AO استفاده شود عملکرد AO در سلول‌های ماهیچه بهتر شده و به تولید بیشتر دیستروفین و بهبود برخی از کارکردهای ماهیچه‌ای منجر می‌شود.

 

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *