افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان درد زانو و تقویت آن با این تمرین ها

  • برای برخی افراد درد شدید می‌تواند باعث محدود کردن فعالیت‌های روزانه آن‌ها شود ، در صورتی که برای دیگران ممکن است درد خفیفی ایجاد شود و آن‌ها را از فعالیت روزانه نیز باز دارد. در هر صورت شما نباید مشکلات زانو را نادیده بگیرید تا مبادا مشکلات بزرگتری را برای شما ایجاد کند.

 

زانو‌ی قوی ، تعادل بدن را حفظ می‌کند و به شما در حفظ وضعیت صحیح کمک می‌کند. با این حال کمتر به داشتن زانو سالم اهمیت می‌دهیم و همچنین مشکلات زانو از شایع‌ترین دردهای مفصلی در بدن هستند.

همه­‌ی ما صرف نظر از سن و موقعیتی که داریم با مشکلات زانو مواجه شده‌ایم. بازی‌های ورزشی ،  ورزش‌های سخت و یا شرکت در  فعالیت‌های دیگر باعث ایجاد مشکل در عضلات و رباط‌ها می­‌شود.

برای برخی افراد درد شدید می‌تواند باعث محدود کردن فعالیت‌های روزانه آن‌ها شود ، در صورتی که برای دیگران ممکن است درد خفیفی ایجاد شود و آن‌ها را از فعالیت روزانه نیز باز دارد. در هر صورت شما نباید مشکلات زانو را نادیده بگیرید تا مبادا مشکلات بزرگتری را برای شما ایجاد کند.

مشکلات زانو ، همیشه مربوط به درد مفاصل نیست ، گاهی یک پارگی در داخل و اطراف عضلات ران ممکن است مشکلاتی را برای زانو ایجاد کند.

همه‌ی عضلات مفاصل ، در نزدیکی زانو برای حفظ زانو در حالت سالم در ارتباط هستند. بنابراین اهمیت دادن به ورزش برای سلامتی و تقویت این مناطق که از زانو محافظت می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

ورزش مربوط به عضله چهار سر(جلوی ران)، همسترینگ(پشت ران) ، قسمت‌های بیرونی و داخلی ران به حفظ سلامت زانو کمک می‌کند و با این تمرینات می‌توان شاهد کاهش درد عضلانی  بود.

در اینجا به سه تمرین ساده برای تقویت زانو که به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید می‌پردازیم.

۱. اسکات:

اسکات می‌تواند بهترین دوست شما در زمان مواجه با مشکلات زانو باشد. اسکات، بهترین تمرین برای توانبخشی زانو و بهبود حفظ تعادل و هماهنگی بدن است.

  1. پای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید.
  2. کمی به سمت پایین خم شوید. همانند حالتی که می‌خواهید روی صندلی بنشینید.
  3. چند ثانیه در این حالت بمانید و به آرامی به صورت ایستاده درآیید.
  4. این چرخه را ۱۰ الی ۱۲ بار تکرار کنید.

۲. درجا:

یک ورزش آسان که مناسب همه افراد در گروه‌های سنی متفاوت می‌باشد و نیاز به هیچ تخصص و تجهیزات خاصی ندارد و به سادگی در خانه انجام می‌شود.

  1. صاف بایستید.
  2. زانوی خود را تا ارتفاعی که راحت هستید بالا بیاورید.
  3. به طور متناوب پای خود را در محلی که ایستاده‌اید جا به جا کنید.
  4. افزایش سرعت به آرامی و حفظ سرعت متوسط.
  5. تلاش برای ۶۰ ثانیه راهپیمایی درجا.

۳. کشش ساق پا:

ماهیچه‌های ساق نقش مهمی در حمایت از زانو دارند و همچنین به کاهش درد و بهبود انعطاف پذیری کمک می‌کنند.

  1. دستان خود را به صورت کشیده روی دیوار قرار دهید.
  2. پای راست خود را خم کنید.
  3. پای چپ خود را یک قدم به عقب ببرید.
  4. به آرامی پای چپ خود را در پشت سر صا

 

منبع : زیبامون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *