افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان تپش قلب با این دمنوش و اطلاعاتی درباره حجامت

  • حجامت به معنای بادکش کردن است و در برخی موارد خون توسط سوزن یا تیغ از محل خارج می‌شود. خون سطح پوست با خون درون رگ‌ها متفاوت است ولی این موضوع به معنای کثیف بودن خون زیر پوست نیست بلکه باید گفت خون گرفتن از هرنقطه‌ای از بدن واکنش آن نقطه را در پی دارد و انجام حجامت سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند

 

این خبرگزاری در راستای ارتقای سطح دانش سلامت مردم و برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی در جامعه و همچنین پیشگیری و آموزش شناخت برخی علایم و مشکلات زمینه‌ای بیماری‌ها، مطالب آموزشی و مصاحبه‌هایی را با بهره‌گیری از بهترین پزشکان کشور که هر هفته مهمان برنامه «مطب مجازی» هستند، منتشر می‌کند.

حسین رضایی‌زاده، متخصص طب سنتی متولد سال ۱۳۵۶ در شهر آبادان است. وی فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است، همچنین تحصیلات دکترای تخصصی خود را در زمینه طب سنتی با موفقیت در این دانشگاه پشت سر گذاشته است. رضایی‌زاده اکنون به عنوان رییس و عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال فعالیت است.

م. حمیدزاده از اردبیل: حجامت به چه معنا است؟ و در چه مواقعی حجامت توصیه می شود؟

در طب سنتی، حجامت به معنای بادکش کردن است و در برخی موارد خون توسط سوزن یا تیغ از محل خارج می‌شود. خون سطح پوست با خون درون رگ‌ها متفاوت است ولی این موضوع به معنای کثیف بودن خون زیر پوست نیست بلکه باید گفت خون گرفتن از هرنقطه‌ای از بدن واکنش آن نقطه را در پی دارد و انجام حجامت سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند.حجامت برای درمان برخی از بیماری‌ها مثل درمان جوش صورت و پرفشاری خون به کار می‌رود اما هنوز مکانیسم عمل آن مشخص نشده است.

ح. عسگری از کرج: آیا حجامت باید در ماه یا فصل خاصی انجام شود؟

در خصوص انجام حجامت در جامعه افراط زیادی صورت گرفته است و تبلیغات کاذب فراوانی در این زمینه وجود دارد، در طب ایرانی و منابع مکتوب طب سنتی حجامت یک اقدام مداخله درمانی است که برای درمان برخی از بیماری در بعضی از افراد به کار می‌رود. بنابراین تبلیغاتی با عناوین حجامت برای همه، حجامت در فصل یا ماه مشخص و… فقط روشی برای گمراه کردن افراد است.

و. شجاعی از رشت: انجام حجامت برای چه افرادی ممنوع است؟

باید به این نکته مهم توجه داشت که انجام حجامت برای کودکان زیر دوسال و افراد بالای پنجاه سال ممنوع است. بانوان نیز باید در دوران قاعدگی از انجام حجامت خود‌داری کنند همچنین انجام حجامت برای خانم‌هایی که با کم‌خونی مواجه هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود. متاسفانه این موضوع در جامعه در حالی که از نظر طب اسلامی نیز استدلال روایی ندارد در حال رواج است.حجامت در مواردی خاص و آن هم با تشخیص باید انجام شود.

م. رضایی از شهرری: آیا نوشیدن ۸ لیوان یا ۴ لیوان آب باعث سلامتی می شود؟

هیچ مستند علمی در پزشکی برای اثبات این موضوع که نوشیدن هست لیوان آب در طول روز موجب سلامتی می شود وجود ندارد، از دیدگاه طب سنتی میزان نوشیدن آب در افراد مختلف متفاوت است و فرد سالم در صورت تشنگی به نوشیدن آب نیاز پیدا می‌کند. در افراد گرم مزاج میزان نوشیدن آب بیشتر و در افراد سرد مزاج میزان نوشیدن آب کمتر است.

ن. حسن زاده از بجنورد: آیا آغاز کردن روز با نوشیدن آب مفید است؟

طب ایرانی بر این باور است که نوشیدن آب خالص و خیلی سرد برای بدن مضر است و بهتر است آب مصرفی به صورت ولرم نوشیده شود. طب سنتی  مصرف آب خیلی سرد را در زمان‌هایی : نوشیدن آب به صورت ناشتا، بلافاصله بعد از خوردن غذا، بعد از روابط زناشویی و بعد از تشنگی‌های خیلی شدید و نوشیدن آب سرد در نیمه شب را ممنوع کرده است. مصرف آب در این مواقع باعث ایجاد زخم و بیماری در دستگاه گوارش فرد خواهد شد، همچنین نوشیدن آب سرد در مواقع ذکر شده ممکن است منجر به ضعف و ناراحتی‌ کبد شود.

ک. درافشانی از زاهدان: برای درمان تپش قلب طب سنتی چه روشی را پیشنهاد کرده است؟

تپش قلب نشانه ای از وجود اختلالات درونی بدن است که باید توسط پزشک متخصص بررسی شود، اگر بررسی های صورت گرفته نشان از بیماری خاصی نداشت و تپش قلب به دلیل استرس و اضطراب بود در این موارد مصرف مفرحاتی مانند “به” توصیه می‌شود که می‌توان آن را به صورت دمنوش، مربا یا آب‌میوه استفاده کرد. همچنین مصرف تخم شربتی و دمنوش گل گاوزبان باعث آرامش فرد و کاهش تپش قلب خواهد شد.

م. حسینی از تهران: برای تقویت عصب شنوایی گوش چه توصیه‌ای دارید؟

ضعیف شدن عصب شنوایی گوش می‌تواند دلایل متفاوتی از قبیل ژنتیک یا آسیب‌ به گوش باشد که باید در ابتدا علت بروز آن بررسی شود اما به طور کلی چکاندن روغن بادام تلخ در گوش یا بخور دادن گوش با گل بابونه باعث تقویت عصب شنوایی گوش خواهد شد.

منبع : فارس

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *