افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان تنبلی چشم در دوران کودکی

8728f853-cd7e-4943-a975-58811f3506cc

  • چشم سالم کودک مبتلا به تنبلی چشم روزی ۱ الی ۲ ساعت بسته می شود تا چشم تنبل وی بیش تر کار کند که با افزایش سن کودک مشکل برطرف می شود.

 

یکی از بیماری های شایع دوران کودکان تنبلی چشم می باشد که با معاینات چشم پزشکی قابل شناسایی است اما این تنبلی اگر در دوران کودکی درمان نشود در بزرگسالی امکان درمان و اصلاحش مقدور نیست.

دکتر محمدرضا فرتوک زاده افزود: بعد از ۶ ماهگی با انجام معاینات چشم کودک، تنبلی چشم مشخص می شود که می بایست مداوا گردد.

وی ادامه داد: اگر کودک در این سن با استفاده از عینک هم دید خوبی ندارد، مسئله تنبلی چشم مطرح می شود که در این حالت محرک های بینایی مغز و راه های بینایی کودک خوب رشد نکرده اند؛ که برای این دست از کودکان عینک تجویز می شود.

این جراح چشم افزود: چشم سالم کودک مبتلا به تنبلی چشم روزی ۱ الی ۲ ساعت بسته می شود تا چشم تنبل وی بیش تر کار کند که با افزایش سن کودک مشکل برطرف می شود.

فرتوک زاده گفت: معمولا بین ۸ الی ۱۰ سالگی، تکامل راه های عصبی تمام می شود و اگر این تکامل صورت نگیرد چشم کودک برای همیشه تنبل می ماند؛ یعنی اگر فرد ۲۰-۱۵ ساله با مشکل تنبلی چشم مراجعه کند دیگر با استفاده از عینک، عمل جراحی و بستن چشم سالم معالجه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه کار ممتد چشمی اگر با فاصله نزدیک انجام شود باعث خستگی چشم، سردرد، تاری دید و دوبینی می شود، گفت: در این موارد توصیه می شود فرد هر ۱۵ دقیقه یک بار مدت ۱ دقیقه به دور نگاه کند؛ فاصله باید دوتر از ۶ متر باشد.

فرتوک زاده در پاسخ به این پرسش که علت اینکه کودک هنگام تماشای تلویزیون دچار اشکریزش می شود چیست؟، اظهارداشت: این موضوع می تواند به دو علت باشد یا پلک ها شوره دارند و یا به علت خوب ندیدن، به چشم فشار زیادی وارد می شود کودک چشم را جمعه می کند و دچار اشکریزش می شود.

این فوق تخصص قرینه که با شبکه رادیویی سلامت گفتگو می کرد، افزود: برای کسی که مشکل پلک شوره دارد رسیدگی به این امر توصیه می شود و برای کودکی که مشکل بینایی دارد، عینک توصیه می شود.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *