افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان ایجاد ترک پوست در دوران حاملگی

ba2091

در دوران حاملگی هر چه جنین رشد کند پوست برای باز شدن ترک می خورد در این جادرمان ایجاد ترک پوست در دوران حاملگی را در ادامه مطلب بیان می کنیم

یک متخصص پوست گفت: ترک‌های پوستی یا استریا (stria) در زمان بارداری به دلیل کشش پوست ناشی از افزایش حجم شکم و اضافه شدن وزن خانم باردار ایجاد می‌شود و در نتیجه آن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.
دکتر سیما رسایی اظهار کرد: ترک​های پوستی در ابتدا در ناحیه اطراف ناف و شکم زنان باردار که بیشتر تحت فشار هستند، به وجود می​آیند ولی به تدریج با افزایش وزن، در ناحیه ران، باسن و سینه‌ها نیز ایجاد می​شوند.
در پزشکین ، وی با بیان این که ترک‌های پوستی به مرور کمرنگ می‌شوند، اما ناپدید نخواهند شد، افزود: استریا یا ترک​های پوستی زمان بارداری درمان اختصاصی و قطعی ندارند، اما با استفاده از برخی کرم​ها و پمادهای مخصوص و البته تحت نظر پزشک، تا حدودی می​توان آثار آن را کمتر کرد. همچنین با ماساژ پوست در زمان بارداری به وسیله روغن​های گیاهی مانند روغن زیتون یا بادام می‌توان از افزایش آن پیشگیری کرد.
این متخصص پوست ادامه داد: این روغن‌ها به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و همچنین اثر ماساژ، می​توانند تا حدودی در پیشگیری از افزایش ترک‌های پوستی موثر باشند.
رسایی با بیان این که علاوه بر زنان باردار، در افراد چاق و نوجوانانی که در سن بلوغ قرار دارند نیز امکان بروز ترک‌های پوستی به دلیل افزایش حجم بدن وجود دارد، عنوان کرد: ترک​های پوستی ایجاد شده در زمان بارداری معمولا ژنتیکی است و برخی زنان باردار اصولا دچار استریا نمی‌شوند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *