افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان افسردگی و چاقی با استفاده از لیزر

استفاده از لیزر در درمان چاقی و افسردگی برای اولین بار در ایران

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ دکتر آریستا شجاع الدین روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین کنگره انجمن پزشکی لیزری ایران در جمع خبرنگاران به انجام ۲ طرح تحقیقاتی با همکاری انجمن پزشکی لیزری ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت : این طرح ها روی دو گروه ۲۵ و ۷۵ نفری انجام شده و نتایج موفقی داشته است.
وی درخصوص عناوین این طرح ها اظهارکرد: ‘کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روان درمانی کوتاه مدت پویشی در افسردگی بالینی’ و ‘مقایسه چهار روش درمانی ورزش و رژیم درمانی، طب سوزنی، لیزر طب سوزنی و ترکیب طب سوزنی و لیزر طب سوزنی در اختلال چاقی زنان قبل از یائسگی در سنین ۱۸ تا ۴۵ سالگی ‘ عناوین طرح های انجام شده است.
محقق و مجری طرح های تحقیقاتی مذکور اظهار کرد: این روش ها اکنون در درمان بیماران در ایران استفاده می شود و در عین حال روند تحقیقات در مورد آنها ادامه دارد.
شجاع الدین گفت : طرح اول در درمان افسردگی، اضطراب، دردهای روان تنی و اختلال خواب و طرح دوم در درمان اختلالات چاقی کاربرد دارد‌ .
وی گفت : با استفاده از این روش ها ، بیماران در ۱۲ جلسه به طورکامل درمان می شوند.

***راهنمای بالینی استفاده از لیزر تدوین می شود
رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی از تدوین راهنمای بالینی کاربرد لیزر با همکاری قطب لیزر پزشکی کشور و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این راهنما، شاخص ها و خط مشی های استفاده از لیزر را برای کاربران مشخص می کند.
دکتر محمدرضا رزاقی در یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران اظهار کرد: این گایدلاین استانداردهای لازم در استفاده از لیزر را برای شرکت ها و کاربران مانند پزشکان رشته های مربوطه مشخص می کند.
رزاقی با بیان اینکه بیشتر عوارض مرتبط با لیزر در حوزه زیبایی بروز می یابد و علت این است که لیزر توسط افرادی در این حوزه به کار گرفته می شود که تخصص لازم را ندارند.
وی تاکید کرد: در استفاده از لیزر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در کنار تخصص لازم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی همچنین در خصوص ساخت تجهیزات لیزر پزشکی در ایران گفت: تاکنون ۶ دستگاه در زمینه هایی همچون چشم پزشکی، دندانپزشکی و کاهش درد در ایران ساخته و در برخی مراکز درمانی بکار گرفته شده است.
یازدهمین همایش انجمن پزشکی لیزری ایران از ۶ تا ۸ دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *