افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان افسردگی با ماساژ درمانی

download (1)

  • به دلیل عدم وجود تحقیقات کافی در این زمینه، نمی‌توانیم ماساژ‌درمانی را به عنوان یک درمان قطعی برای افسردگی توصیه کنیم. به علاوه، استفاده از ماساژ به عنوان یک درمان جایگزین برای افسردگی می‌تواند پیامدهای جدی به دنبال داشته باشد

ماساژ گاهی اوقات به عنوان یک درمان جایگزین برای افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ عارضه‌ای که بر اساس برآوردها نزدیک به ۲۰ میلیون شهروند آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار داده است. طرفداران این ایده معتقدند که ماساژدرمانی باعث بهبود افسردگی، تقویت روحیه و کاهش استرس بیمار می‌شود. البته هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ماساژ به تنهایی به درمان اختلالات افسردگی کمک می‌کند، اما تحقیقات نشان می‌دهند که ماساژ ممکن است به مبارزه با افسردگی کمک کند.
تا به امروز، مطالعات اندکی در رابطه با تاثیر ماساژ بر درمان اختلالات افسردگی انجام گرفته است. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۸ در مجله بین‌المللی طب بالینی، ۴ مزیت برای ماساژدرمانی مطرح کرد که هیچ‌یک از آنها برای اثبات نقش ماساژ در رفع افسردگی کافی نبودند.
با این حال، برخی از تحقیقات پیشین نشان می‌‌دهند که ماساژ‌درمانی به رفع مشکلات بهداشتی مرتبط با افسردگی کمک می‌کند. به عنوان مثال، مطالعه سال ۲۰۱۰ نشان داد که ماساژ‌درمانی در خانم‌های افسرده باعث کاهش احتمال شیوع سرطان پستان در آنها می‌شود. مطالعه دیگری نشان داده است که ماساژ‌‌درمانی به تسکین افسردگی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا و بیماری‌های کلیوی کمک می‌کند.
علاوه‌ بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ماساژ درمانی به رفع افسردگی در خانم‌های باردار کمک می‌کند. در مطالعه سال ۲۰۰۸، ۴۷خانم باردار افسرده در دو گروه کنترل و گروه آزمایشی قرار داده شدند. گروه آزمایشی هر هفته ۲ مرتبه تحت ماساژ درمانی قرار می‌گرفتند. در پایان مطالعه، مشخص شد خانم‌هایی که ماساژ دریافت می‌کنند، کمتر دچار افسردگی، اضطراب و خشم می‌شوند.
به دلیل عدم وجود تحقیقات کافی در این زمینه، نمی‌توانیم ماساژ‌درمانی را به عنوان یک درمان قطعی برای افسردگی توصیه کنیم. به علاوه، استفاده از ماساژ به عنوان یک درمان جایگزین برای افسردگی می‌تواند پیامدهای جدی به دنبال داشته باشد. اگر علائم افسردگی را در خود می‌بینید، سریعا به یک دکتر یا متخصص بهداشت روانی مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که آنها نیز جلسات ماساژ درمانی را در دستور برنامه درمانی شما قرار دهند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *