افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان افسردگی با این چند روش

درمان افسردگی با این چند روش

o-DEPRESSION-facebook

 

این روزها بر اثر مشکلات زیادی که در جامعه هست از بیکاری و طلاق گرفته تا شلوغی شهر و کارهای روزمره ، همه باعث بروز مشکلات روانی می شود در این مطالب علاوه بر ذکر علائم افسردگی به درمان افسردگی با این چند روش می پردازیم .

شاید شما هم در زندگیتان با افرادی که در طول زندگی شان احساس غمگینی و افسردگی دارند، برخورد داشتید. احساس ناخوشایند افسردگی، نا امیدی و پوچی یک واکنش طبیعی به شکست ها، تلاش ها و مبارزات افراد در زمینه های مختلف زندگی یا صدماتی است، که به روح و روان فرد وارد می شود. از همه چیز خسته شده ایم و هیچ موضوعی ما را خوشحال نمی کند و به هیجان نمی آورد، چنین وقت هایی حتی حوصله حرف زدن یا درد و دل کردن با اطرافیان نزدیک را هم نداریم. برخی مواقع هم ترجیح می دهیم تنها باشیم.
اما اگر این احساس غم و اندوه شدید از چند روز طولانی تر شود و به چند هفته کشیده شود، در نهایت بر عملکرد طبیعی شما تاثیر بگذارد، ممکن است حالت شما چیزی بیش از غم و اندوه باشد. در این حالت ممکن است شما به بیماری افسردگی مبتلا شده باشید. اما در عین حال،این حالت یک وضعیت پزشکی قابل درمان است.
آیا من افسردگی دارم؟
اسماعیل برادران روانشناس بالینی در خصوص شایع بودن بیماری افسردگی  و علائم آن گفت: افسردگی یکی از بیماری‌های روانپزشکی است که مثل هر بیماری دیگر علائم ویژه‌ای دارد. امروزه افسردگی را «سرماخوردگی روانی» می ‌نامند و همین عبارت نشانگر شیوع بسیار زیاد آن است ولی با این وجود هستند افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند ولی خودشان بی خبرند.
افسردگی زمانی رخ می دهد که شما حداقل پنج مورد از این علائم افسردگی را به صورت همزمان داشته باشید:داشتن احساس بی ارزشی و پوچی و احساس گناه ، احساس خستگی و بی حالی و نداشتن انرژی ، اختلالات تمرکز (بی تصمیمی و دودل بودن)، ناتوانی در به خواب رفتن یا خواب بیش از حد، کاهش قابل ملاحظه در بهره وری و احساس لذت در تقریبا هر کاری، فکر کردن به مرگ و یا خودکشی در دوره های زمانی معین.
نشانه ی اصلی و کلیدی افسردگی، داشتن خلق افسرده و از دست دادن علاقه به انجام فعالیت هایی است که یک زمان از انجام آن لذت می برده اید. برای تشخیص افسردگی، این نشانه ها باید بیشتر از یک روز و به صورت تقریبا روزانه و حداقل به مدت دو هفته وجود داشته باشند. علاوه بر این، علائم بیماری افسردگی باید باعث به وجود آمدن اختلالات و یا ناراحتی های بالینی قابل توجهی در فرد شوند.
این علائم نباید حاصل تاثیرات مستقیم یک ماده مانند مواد مخدر و یا داروها باشند. و همچنین نباید حاصل یک وضعیت پزشکی مانند کم کاری تیروئید باشند و در نهایت، علائمی که تا دو ماه بعد از یک شکست عشقی ( و یا از دست دادن کسی که دوستش دارید) بروز می کنند، نمی توانند برای تشخیص بیماری افسردگی بالینی در نظر گرفته شوند.
علائم متفاوت افسردگی در بیماران مختلف
اسماعیل برادران روانشناس بالینی در خصوص علائم افسردگی در افراد مختلف عنوان کرد: علائم بیماری افسردگی در افراد مختلف متفاوت است و بیماران، علائم یکسانی را تجربه نمی کنند. این قضیه که بیماری چقدر شدید باشد و یا چقدر تکرار می شود، و یا چقدر طول میکشد، به خود شخص و بیماری خاص وی بستگی دارد. در اینجا علائم رایج کسانی که بیماری افسردگی را تجربه کرده اند، آورده شده است:مشکل در تمرکز کردن، به خاطر سپردن جزئیات مطالب و تصمیم گیری، از دست دادن احساس خوشی در زندگی، درد های مداوم و یا سردرد، گرفتگی عضلات، و یا مشکلات گوارشی که حتی با درمان های پزشکی هم بهبود نمی یابند.
افسردگی به اشکال گوناگون رخ می دهد
برادران ادامه داد: در حالی که این علائم، نشانه های شایع افسردگی هستند، اما ممکن است آنها در الگو های متفاوتی رخ بدهند. به عنوان مثال، ممکن است یک نفر افسردگی را همراه با شیدایی یا جنون خفیف تجربه کند. این وضعیت گاهی افسردگی شیدایی و یا اختلال دو قطبی نامیده می شود. و یا ممکن است این علائم مانند اختلال عاطفی فصلی، به صورت فصلی اتفاق بیافتد.
کودکان هم افسرده می شوند
این روانشناس بالینی در ادامه تصریح کرد: افسردگی در کودکان، با احساس طبیعی غم و احساسات روزمره ای که در دوران کودکی رخ می دهند، متفاوت است. اگر کودک شما غمگین است، این قضیه الزاما به این معنی نیست که او افسردگی دارد. زمانی غمگین بودن مزمن شود و روزها ادامه یابد، ممکن است پای بیماری افسردگی به میان بیاید و به یک مسئله تبدیل شود. یا اگر فرزند شما رفتارهایی از خودش نشان می دهد که در فعالیت های عادی اجتماعی، کارهای مورد علاقه ی فرزندتان، تکالیف مدرسه، و یا زندگی خانوادگیتان اختلالی ایجاد می کند، ممکن است نشانه هایی برای این قضیه باشد که فرزند شما به افسردگی مبتلا شده است.
بیماری افسردگی به تنهایی به سراغتان نمی آید
برادران در مورد بیماری های شایع همراه با افسردگی گفت: افسردگی معمولا با بیماری های دیگری مانند اضطراب، اختلال وسواس ناخواسته، اختلال هراس، ترس مزمن و اختلالات در خوردن غذا رخ می دهد. اگر علائم افسردگی و یا هر بیماری روانی دیگر را در خودتان و یا هر یک از دوستانتان مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. برای بیماری افسردگی و سایر بیماری های روانی، روشهای درمانی متفاوت وجود دارد.
درمان افسردگی نیاز به زمان دارد
غلامیان با اشاره به درمان پذیر بودن افسردگی ادامه داد: درمان افسردگی و دیگر بیماری‌های روانپزشکی به زمان نیاز دارد. چراکه این بیماری‌ها مثل شکستگی دست و پا یا سرماخوردگی نیست که در بازه زمانی کوتاه بهبود یابد و از شرشان خلاص شوید. درمان کامل بیماری افسردگی نیاز به صبر و شکیبایی دارد. علاوه بر این مرتباً با روانپزشکتان در تماس باشید و با او ملاقات کنید و از همه مهم تر هرگز داروهایتان را بدون توصیه پزشک کم یا قطع نکنید چراکه با این کار تمامی زحماتتان را هدر خواهید داد و گاهی ممکن است، دچار عوارض خطرناک تری شوید.
خودتان به روند درمان افسردگی سرعت دهید
این روانپزشک در خصوص کمک به روند درمان گفت: اگر فکر می ‌کنید، روحتان سرما خورده است، نکات زیر را در زندگی خود رعایت کنید: سعی کنید، در محیط زندگی یا کارتان از نور مناسب استفاده کنید و از تاریکی بپرهیزید.
از مشکلی که موجب آزارتان می ‌شود با روانشناس یا  یک دوست صمیمی صحبت کنید .چند ساعت از وقت روزانه خودتان را به سرگرمی مورد علاقه اختصاص دهید.به موسیقی شادی که از آن لذت می‌برید و باعث تغییر روحیه‌ تان می‌شود، گوش دهید.
غلامیان در پایان گفت:اگر اهل نوشتن هستید، دلایل افسردگی خود را بنویسید. اگر از طریق نوشتن آنچه در دل دارید، آرامش می ‌یابید، در این صورت افکار شما و آنچه موجب افسردگی ‌تان شده است تا حدی آشکار می‌ شود و شما از دلایل درون خود که شاید تاکنون به آن پی نبرده‌اید، آگاه می‌شوید.
پزشکین : درمان افسردگی با این چند روش

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *