افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان آکنه هایی که در دوران حاملگی مبتلا می شوید

درمان آکنه هایی که در دوران حاملگی مبتلا می شوید

  • مطالعات روی کلیندامایسین نشان داده است که ٥-٤ درصد از این دارو از طریق پوست جذب می شود. جذب پوستی فرم لوسیون کلیندامایسین بیشتر از فرم ژل آن بوده است.

 

مشتقات ویتامین A هستند که فرم خوراکی آنها در بارداری به دلیل بروز عوارض عصبی، قلبی و جمجمه ای منع مصرف دارد.

گزارشات متناقضی در مورد ایمنی فرم موضعی این فرآورده در بارداری، موجود است.به همین دلیل مصرف فرم های موضعی رتینوئیدها هم در طول بارداری و دوره قبل از بارداری منع شده است.

آنتی بیوتیک ها
مطالعات روی کلیندامایسین نشان داده است که ٥-٤ درصد از این دارو از طریق پوست جذب می شود. جذب پوستی فرم لوسیون کلیندامایسین بیشتر از فرم ژل آن بوده است.در مصرف همزمان کلیندامایسین موضعی به همراه زینک، جذب کلیندامایسین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.مقادیر بسیار ناچیزی از فرم موضعی اریترومایسین جذب می شود.درمجموع مصرف موضعی کلیندامایسین و اریترومایسین در بارداری بنظر خطری ندارد.

بنزوئیل پروکساید
حدود ٣ درصد از این فرآورده جذب خونی دارد. مصرف بنزوئیل پروکساید در بارداری ایمن می باشد.

سالیسیلیک اسید
از فرم های خوراکی این فرآورده در بارداری جهت پیشگیری از پره اکلامپسی استفاده می شود. مصرف فرم موضعی آن در بارداری خطری ندارد.

گلایکولیک اسید
از این ماده در بسیاری از فرآورده های آرایشی شوینده صورت و دست استفاده می شود. به دلیل استفاده دوزهای متفاوت این ماده در فرآورده های مختلف توصیه می شود خانم های باردار از مصرف فرآورده های دارای دوزهای بالای گلایکولیک اسید خودداری کنند.تری کلرواستیک اسید به دلیل کارسینوژن بودن، در بارداری منع مصرف دارد.توصیه می شود مصرف فرآورده های لایه بردار باتوجه به نقص اطلاعات درمورد بی خطری آنها برای جنین، به بعد از زایمان منتقل شود.

آزلئیک اسید
در بارداری ایمن است.

هیدروکینون
در بارداری ممنوع می باشد.البته این تركیب برای روشن كردن پوست استفاده می شود و در آكنه مصرف ندارد

 

 

منبع : شفا آنلاین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *