افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان آرتروز با تزریق ذرات نانو

76d6048c-dd08-46c5-ab1d-d33414b774f5

  • ذرات نانوی پیشرفته حاوی پپتیدی بوده که از پروتئین طبیعی به نام ملیتین گرفته شده است. این پروتئین اطلاح شده و تغییر یافته است و آن را قادر می‌سازد به ملکولی به نام RNA های مداخله‌ای کوچک بچسبد

محققان ایالات متحده توانسته‌اند ذرات‌نانوی پپتیدی را طراحی کنند که زمانی‌که به ناحیه آسیب‌دیده بدن تزریق می‌شوند نه تنها باعث سرکوب و مختل شدن فوری التهاب خواهند شد، بلکه میزان تخریب غضروف را هم کاهش می‌دهند و بنابراین خطر ورم مفاصل و استخوان‌ها را به حداقل می‌رسانند. ورم استخوان و مفاصل نوعی آرتروز بوده و زمانی رخ می‌دهد که بافت‌های انعطاف‌پذیر بدن در انتهای استخوان، ساییده و نازک می‌شوند.
در این تحقیق، محققان به طور موضعی، ذرات نانو را به ناحیه مورد نظر بعد از آسیب به مفصل فرد داوطلب تزریق کرده تا به منظور پیشگیری از شکستن غضروف آسیب‌دیده به درون آن نفوذ کند، چرا که ممکن است در نهایت به ورم استخوان‌ها و مفاصل بیانجامد. ظرف ۲۴ ساعت این ذرات نانو می‌توانند التهاب مفاصل را مهار کنند. این ذرات می‌تواند مدت طولانی‌تری نسبت به داروی ضدالتهاب قدیمی در مفصل بماند و از فرسایش و یا ساییدگی غضروف پیشگیری کند. این ذرات مستقیما به درون مفصل تزریق شده و بر اساس اندازه‌شان، به راحتی به داخل غضروف نفوذ می‌کند تا به سلول‌های آسیب‌دیده برسد.
ذرات نانوی پیشرفته حاوی پپتیدی بوده که از پروتئین طبیعی به نام ملیتین گرفته شده است. این پروتئین اطلاح شده و تغییر یافته است و آن را قادر می‌سازد به ملکولی به نام RNA های مداخله‌ای کوچک بچسبد. ملیتین می‌تواند این RNAها را به مفاصل آسیب‌دیده برساند و در التهاب سلول‌ها اختلال ایجاد کند. این ذرات حدودا ۱۰ برابر کوچک‌تر از یک گلبول قرمز بوده که به آنها این امکان را می‌دهد تا در اعماق بافت‌ها نفوذ کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *