افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درمان آبریزش بینی با این دمنوش

download (1)

با شروع سرماخوردگی یکی از علائم که خیلی آزار دهنده است ریزش آب بینی می باشد در این جا یک درمان خانگی را بیان می کنیم آشنا شوید با درمان آبریزش بینی با این دمنوش .

دکتر ابراهیم رزم‌پا عضو هیئت علمی گروه آموزشی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن بیان کرد: معمولا در فصل سرما و یا به هنگام تغییر فصل یکی از اتفاقات ناخوشایندی که برای اکثر مردم پیش می‌آید، همین آبریزش بینی است که در نتیجه احتقاق سینوس ها بروز می‌کند.

وی افزود: در واقع گرفتن بینی به معنی خارج کردن مواد و محتویات داخل بینی، بهترین روش برای این که ویروس‌ها و باکتری‌ها مجال راه یافتن به سینوس ها را پیدا نکنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص راه طبیعی برای کنترل آبریزش بینی تصریح کرد: زمانی که به آبریزش بینی دچار می‌شوید، لازم است به میزان فراوانی مایعات بنوشید، همچنین نوشیدنی های داغ باعث دفع مواد تجمع یافته در داخل بینی می‌شوند و از آنجایی که آویشن سرشار از فنول است، یک گیاه ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم،‌اکسپکتورانت و مفید برای معده محسوب می شود و خواص ضد ویروسی قوی دارد، در نتیجه به درمان آبریزش بینی کمک زیادی می‌کند.

وی اظهار داشت: داخل یک فنجان آب جوش دو قاشق چایخوری آویشن بریزید و ۵ دقیقه دم کنید بعد دمنوش آویشن را با کمی عسل و نصف یک عدد لیموترش میل کنید و روزانه ۳ تا ۴ فنجان از این جوشانده بخورید، در ضمن همچنین برای درمان یا پیشگیری از آبریزش بینی می‌توانید با آویشن بخور داده و بینی خود را به خوبی تمیز کنید.

وی خاطر نشان کرد: اگر به تغذیه‌تان اهمیت ویژه ای دهید با تقویت سیستم ایمنی بدنتان دیگر با اولین وزش باد دچار آبریزش بینی نمی‌شوید و توصیه‌ می‌شود بطور مرتب و قبل از بروز مشکل آبریزش یا گرفتگی بینی، بینی‌تان را با سرم شستشو تمیز کنید چرا که با همین کار ساده از ۸۰ درصد بیماری‌های گوش و حلق و بینی می‌توان پیشگیری کرد.

پزشکین : درمان آبریزش بینی با این دمنوش

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *