افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درد شانه ها و راه های درمان و تسکین این درد

th29

  • درد شانه می‌تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد اما در برخی موارد دیده می‌شود که هنگام بالا بردن آرنج دست به سمت بالای سر برای انجام برخی کارها، درد شانه افزایش می‌یابد

 

درد شانه چگونه ایجاد می شود چه عواملی در بروز در و ناراحتی های دردناک در شانه نقش دارند توصیه های مختلف پزشکی در این باره را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم ارتوپدها و جراحان مفاثصل در باره این نوع درد چه توصیه ها و پیشنهاداتی به افراد می کنند؟


زنی ۴۷ ساله هستم که به تازگی دچار دردهای آزار دهنده‌ای در ناحیه شانه شده‌ام. این دردها در هنگام انجام دادن کارهای خانه مثل پاک کردن شیشه‌های بلند و نصب پرده و… شدت بیشتری می‌گیرد و با استراحت و بی‌حرکت نگه‌داشتن دست بهبود می‌یابد. لطفاً مرا راهنمایی کنید که منشأ این دردها چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
درد شانه می‌تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد اما در برخی موارد دیده می‌شود که هنگام بالا بردن آرنج دست به سمت بالای سر برای انجام برخی کارها، درد شانه افزایش می‌یابد. دردهایی از این دست به دلیل اختلال در عملکرد تاندون گرداننده شانه ایجاد می‌شود. هنگامی که آرنج دست بالای سر قرار می‌گیرد این تاندون داخل حفره شانه محکم شده و به بروز درد در ناحیه شانه منجر می‌شود.
معمولاً برای درمان و کاهش دردهایی از این قبیل در مراحل ابتدایی از فیزیوتراپی استفاده می‌شود. در برخی موارد هم با توجه به شدت بیماری، تزریق داخل مفاصل می‌تواند به بهبود بیمار کمک کند. اما در مواردی هم درمان با روش‌های غیر جراحی امکان پذیر نیست و در چنین شرایطی عمل‌های جراحی تنها راه رهایی بیمار از دردهای غیرقابل تحمل است.
اما یک توصیه کلی برای افرادی که بواسطه شغل یا فعالیت‌های روزمره مجبورند دست‌های خود را به سمت بالا بلند کنند. توجه به این نکته است که آنها می‌توانند  با انجام ورزش‌های مناسب کششی منظم و مداوم از آسیب تاندون‌ها و مفاصل دست‌های خود  پیشگیری کنند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *