افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دردهای زیر بغل نشانه چیست

635985755066698916

 

 

خیلی ها از دردهایی در زیر بغل شاکی هستند و بیان می کنند این دردها چه دلیلی می تواند داشته باشد محققان پس از بررسی این دردها به نتایجی رسیده اند که در این جا به بیان دردهای زیر بغل نشانه چیست می پردازیم .

بزرگ شدن گره های لنفاوی در ناحیه زیر بغل یکی از شایع ترین علل درد این قسمت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، گاهی این حالت به دلیل مشکلات بافت های نزدیک به زیر بغل مانند عضلات و تاندون ها به وجود می آید؛ بعضی وقت ها برای مشخص شدن علت ناراحتی لازم است به پزشک مراجعه کنید؛ اما چند علت کمتر شناخته شده درد زیر بغل:
واکنش حاد آلرژیک:
در صورت قرمز شدن یا ایجاد ورم در زیر بغل احتمالا به یکی از محصولات بهداشتی که از آن استفاده می کنید ؛ حساسیت دارید. بعید نیست که صابون،دئودورانت و… باعث ایجاد این درد شده باشد.
بهتر است بلافاصله استفاده از این نوع محصولات را قطع کنید.
آنفلوآنزا یا سرماخوردگی:
همان طور که ذکرشده است در صورت بزرگ شدن گره لنفاوی احساس درد در زیر بغل خواهید کرد. در پی ابتلا به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی و عفونت درقسمت فوقانی لوله تنفسی، گره های لنفاوی متورم می شود.با درمان عفونت سرانجام این گره ها کوچک خواهد شد و دردی هم که حس می کنید از بین می رود.

زونا:
احتمال بروز زونا پس از آبله مرغان عادی است زیرا ویروس مشترکی دارد.زونا باعث بروز جوش های ریز و دردناک بالاتنه می شود.

سوزش سر دل :
آیا مشکل ریفلاکس دارید ؟اگر چنین است خوب است بدانید که این مشکل و سوزش سر دل که یکی از علایم ریفلاکس معده است، می تواند دلیل درد زیر بغل باشد.

کشیدگی عضلات سینه:
در صورت آسیب دیدگی یا کشیده شدن بیش از حد عضلات سینه احتمال دارد دچار درد در زیر بغل شوید.فعالیت های زیادی از جمله ورزش زیاد، می تواند باعث کشیدگی این عضلات شود.
آسیب بافت همبند:
اگر رباط قسمتی که شانه و دست ها را به هم وصل می کند ، آسیب ببیند احساس درد زیر بغل خواهید کرد.

کیست زیر بغل:
از آن جا که قسمت زیر بغل تیره،گرم و مرطوب است، احتمال تکثیر باکتری وجود دارد.وجود این میکروب ها و کثیفی می تواند باعث بروز کیست زیر بغل شود.اما جای نگرانی ندارد . بهتر است به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد وجود کیست می تواند نشانه اولیه سرطان باشد.

دیابت:
این بیماری می تواند در زیر بغل درد ایجاد کند.زیرا به علت بالا بودن قند خون ،اعصاب محیطی دچار آسیب می شود. آسیب دیدگی اعصاب محیطی باعث احساس درد یا سوزش در برخی از قسمت های بدن می شود.

پر کاری تیروئید:
به گزارش سایت “ام اس ان ” پر کاری تیروئید می تواند باعث متورم شدن غدد زیر بغل و در نتیجه بروز درد در قسمت های مختلف از جمله زیر بغل شود.برای رفع این مشکل باید مشکل پر کاری تیروئید برطرف شود

 

پزشکین : دردهای زیر بغل نشانه چیست

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *