افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دردسرهای خوشه ای و درمان آن با تراشه های الکترونیکی در بدن

download (2)

  • بیشتر افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای می‌گویند حملات سردرد اغلب دو ساعت به طول می‌انجامد و انگار میله‌ای گداخته بر روی صورتشان قرار می‌گیرد. جالب است بدانید حتی معروف‌ترین مسکن‌های بازار در تسکین آن موثر واقع نمی‌شوند.

درمان سردردهای خوشه‌ای با نصب تراشه الکترونیکی در بدنبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی ؛  سرد خوشه‌ای دردناک‌ترین نوع سردرد محسوب می‌شود و در حال حاضر صد هزار نفر در انگلیس به آن دچارند. این عارضه به “سردرد خودکشی” نیز معروف است، چرا که باعث افسردگی بیمار می‌شود و ممکن است فرد را از شدت درد فیزیکی و روانی به خودکشی بکشاند.

از جمله علائم آن می‌توان به ورم و سرخ شدن صورت، اشک و قرمزی چشم‌ها و گرفتگی بینی اشاره کرد. مهمترین ویژگی این بیماری درد شدید و احساس سوزش طولانی‌مدت در یک طرف سر نزدیک به چشم است.

بیشتر افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای می‌گویند حملات سردرد اغلب دو ساعت به طول می‌انجامد و انگار میله‌ای گداخته بر روی صورتشان قرار می‌گیرد. جالب است بدانید حتی معروف‌ترین مسکن‌های بازار در تسکین آن موثر واقع نمی‌شوند.

دلیل اصلی بروز سردردهای خوشه‌ای که اغلب در ساعات مشخصی از روز اتفاق می‌افتند، همچنان نامشخص است. این بیماری خانمان‌سوز در حال حاضر هزینه‌ای به میزان ۱۶ هزار پوند را به هر بیمار تحمیل می‌کند.

خوشبختانه، متخصصان سازمان ملی خدمات بهداشت (NHS) به تازگی تراشه‌ای الکترونیکی (میکروچیپ) را طراحی کرده‌اند که با نصب آن در یکی از گونه‌ها می‌توان در عرض چند دقیقه درد را به میزان ۹۱ درصد کاهش داد.

این تراشه، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در پایین چشم نصب می‌شود و زمانی که آن را با کنترل خارجی فعال کنید، به ردیابی پیام‌های عصبی درد پرداخته و در صورت تشخیص درد، از شدت آن می‌کاهد.

تراشه به طور دقیقه از طریق شکافی کوچک در لثه بالایی و در قسمت بالای دندان آسیاب دوم (زیر کاسه چشم) نصب می‌شود و بعد از قرارگیری در بدن قابل رویت نیست. این قطعه کوچک با برخورداری از ۶ الکترود قادر است با اعصاب SPGارتباط برقرار کند.

نحوه عمل تراشه به این صورت است که با فرستادن امواج الکتریکی تراشه، مسیر پیام‌های عصبی ایجادکننده درد را مسدود کرده و درد را تقریباً از بین می‌برد.

گفته می‌شود، این دستگاه‌های تحریک‌کننده امواج عصبی اکنون در دو مرکز درمان سردرد در انگلیس زیر نظر سازمان ملی خدمات بهداشت به بیماران عرضه می‌شوند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *