افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی های پزشکی در مورد تومور سینه در زنان

download (5)

خانم هایی که می خواهید درباره سرطان سینه که شایع ترین سرطان در زنان می باشد در این مطلب دانستنی های پزشکی در مورد تومور سینه در زنان را به طوری که بتوانیم به شما کمکی کرده باشیم در پیشگیری از این بیماری بیان می کنیم .

سرطان سینه ترسناک‌ترین سرطان زنانه است و تحت تأثیر شیوه‌های زندگی مانند رژیم غذایی، ورزش و … خطر ابتلا به آن کاهش یا افزایش می‌یابد.

کارگروه خدمات پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده توصیه می‌کند که زنان در سنین ۵۰ تا ۷۴ سال باید هر دو سال یکبار تحت معاینات ماموگرافی قرار بگیرند. هرچند نظر برخی متخصصان شروع این چک آپ ها از سنین ۴۰ سالگی به بعد است.

معاینه سینه‌ها توسط خود زنان بعد از اتمام دوره قاعدگی و هر ماه دو بار، در سنین زیر ۴۰ سال، توصیه می‌شود.

شایع‌ترین علامت سرطان سینه، توده بدون درد است و سایر علائم می‌تواند شامل تورم، سوزش پوست، درد نوک سینه و ضخیم شدن نوک سینه باشد.

بیشتر زنان مبتلا به سرطان سینه، هیچ گونه سابقه خانوادگی ندارند. با این حال چاق بودن، داشتن سابقه خانوادگی، شروع قاعدگی قبل از سن ۱۲ سالگی، باردار شدن بعد از سن ۳۰ سالگی، هرگز باردار نشدن، شروع یائسگی در سنین بالا، هورمون درمانی و نوشیدن الکل از عوامل خطر ابتلا به این سرطان هستند.

آزمایش ژنتیک برای تشخیص این بیماری برای زنان مناسب است ولی نه برای همه آنها.

هیچ راه ثابتی برای پیشگیری از سرطان سینه وجود ندارد اما در پیش گرفتن شیوه زندگی سالم، یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها، ورزش، عدم مصرف الکل و استعمال سیگار، و حفظ وزن سالم در پیشگیری از سرطان سینه موثرند.

 

پزشکین : دانستنی های پزشکی در مورد تومور سینه در زنان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *