افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی های سلامت بدن از طریق گوش

  • نوزادان ممکن است با شرایطی در گوش خود به دنیا بیایند که با رشد آنها بزرگتر می شود. یکی از این ها، بیماری است که ایجاد چربی یا حفره های کوچک در اطراف گوش می باشد. کودک همچنین ممکن است بزرگتر از حد معمول باشد و دارای زبان بزرگ و قند خون پایین باشد.

 

چین لاله گوش

همچنین “علامت فرانک” (دکتری که اولین بار متوجه آن شد) نامیده می شود. چروک مورب در لوب گوش شما ممکن است نشانه ای از بیماری قلبی باشد. دانشمندان دقیقا نمی دانند چه چیزی سبب ایجاد چین و چروک می شود،  و البته نه همه کسانی که چروک مورب در لوب گوش دارند، به بیماری قلبی مبتلا هستند.

چاله های گوش

نوزادان ممکن است با شرایطی در گوش خود به دنیا بیایند که با رشد آنها بزرگتر می شود. یکی از این ها، بیماری است که ایجاد چربی یا حفره های کوچک در اطراف گوش می باشد. کودک همچنین ممکن است بزرگتر از حد معمول باشد و دارای زبان بزرگ و قند خون پایین باشد.

این بیماری برای بسیاری از افراد مبتلا به آن مشکلی ایجاد نمی کند. اما همانطور که کودک رشد می کند، یک طرف بدن او ممکن است بزرگتر از  طرف دیگر باشد، و او می تواند احتمال بیشتری برای دریافت تومورهای خاص داشته باشد.
عدم تقارن در محل قرار گیری گوش

دو مورد از شرایط معمول مرتبط با این بیماری،  سندرم داون و ترنر است. اختلال در کروموزوم ها باعث ایجاد این بیماری می شود. افراد مبتلا به سندروم داون دارای اختلافات فیزیکی دیگر و مسائل مربوط به رشد و نمو هستند. سندرم ترنر می تواند مشکلاتی را با چگونگی تشکیل سر و گردن در زمان رشد و بلوغ  ایجاد نماید. به طور کلی هر دو این سندرم می تواند باعث کم شدن رشد و توسعه گوش و در نهایت عدم تقارن شوند.
عدم تشکیل گوش خارجی

این می تواند نشانه ای از یک بیماری باشد که نوزاد با آن متولد شده است. پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث آن می شود، اما مواد موجود در محیط زیست و و مصرف داروهای خاص در دوران بارداری ممکن است بخشی از آن باشد. این امر  می تواند به خودی خود یا همراه با یک وضعیت ژنتیکی دیگری اتفاق بیفتد. در بیشتر موارد، پزشکان می توانند گوش خارجی را با عمل جراحی پلاستیک جایگزین نمایند.
شکل غیر معمول گوش

اگر این “برچسب پوستی” بر روی گوش باشد، می تواند میتواند علامتی از یک مشکل در رابطه با عملکرد کلیه ها باشد. علت این شرایط نیز آن است که کلیه های نوزاد همزمان با گوشهایش رشد میکند. اگر پزشک آن را در نوزاد مشاهده کند، ممکن است بخواهد کلیه کودک را آزمایش کند یا یک سونوگرافی انجام دهد تا به طور دقیق تر وضعیت سلامتی کودک را مورد بررسی قرار دهد.
وزوز گوش

وزوز گوش مشکلی می‌باشد که در آن فرد صداهایی همچون وزوز، زنگ یا سایر صداها گه بنظر می‌رسد در منشاءشان گوش یا سر است، می‌شوند. وزوز گوش یکی از مشکلات شایع است و معمولا از هر ۵ نفر ۱ نفر به این مشکل دچار می‌باشند.

وزوز گوش خودش به تنهایی بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه نشانه ابتلای افراد به سایر بیماری ها و مشکلات از جمله از دست دادن شنوایی وابسته به سن، آسیب دیدن گوش، جسم خارجی در گوش و مشکلات سیستم گردش خون باشد.

هر کسی ممکن است دچار وزوز گوش شود، اما افراد زیر در هطر بیشتری قرار دارند:

افرادیکه بصورت طولانی مدت در برابر سر و صدای بلند قرار می‌گیرند.
افزایش سن نیز یکی دیگر از عوامل است و افراد مسن در خطر بیشتری هستند.
مردان بیشتر از زنان دچار این مشکل وزوز گوش می‌شوند.
افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد دچار این مشکل می‌شوند.
افرادیکه دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند.

کسانی که دچار وزوز گوش هستند چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

اجتناب از قرارگرفتن در معرض اصوات بلند.
بررسی فشار خون و کنترل آن در صورت وجود مشکل.
کاهش مصرف نمک، مصرف زیاد نمک به جریان خون آسیب می رساند.
پرهیز از مصرف بیش از حد چای، قهوه و استعمال دخانیات.
ورزش روزانه برای بهتر شدن جریان خون.
استراحت کافی و جلوگیری از خستگی.

خارش گوش

عفونت قارچی و سایر اختلالات گوش اغلب باعث این بیماری می شود

برخی از علل گوش عبارتند از:

پوست خشک: اگر گوش شما به اندازه کافی موم تولید نمی کند پوست گوش شما می تواند خشک و خارش دار شود. موم اثرات روان کننده دارد و نبود آن می تواند سبب خارش شود. حتی ممکن است متوجه  خارج شدن پوسته از گوش خود شوید.
درماتیت کانال گوش: این زمانی اتفاق می افتد که پوست داخل و اطراف کانال گوش ملتهب می شود. این بیماری می تواند در نتیجه یک واکنش آلرژیک به عنوان مثال، واکنش به محصولات زیبایی یا فلزات در گوشواره رخ دهد. یک نوع دیگر درماتیت اگزماتوئید است که دارای علل ناشناخته است.
اوتیت میانی (عفونت گوش): اوتیت میانی و یاعفونت گوش می توانید سبب درد گوش و خارش شود. این امر به ویژه برای التهاب گوش خارجی یا گوش شناگران، یک بیماری است که در آن کانال گوش خارجی دچار عفونت می شود عفونت نیز می تواند به قرمزی و تورم منجر شود.
استفاده از وسایل کمک شنوایی : سمعک می تواند باعث به دام افتادن آب در گوش شود و یا یک واکنش آلرژیک به سمعک می تواند رخ دهد. اتصالات سمعک نیز می تواند بر مناطق خاصی از گوش فشار وارد کرده و منجر به خارش گوش شود.
پسوریازیس: پسوریازیس یک بیماری پوستی است که سبب توسعه یک راش قرمز بر روی پوست می شود. همانطور که پسوریازیس می تواند بر روی قطعات بیشتر قابل رویت بدن، مانند بازو رخ دهد همچنین می تواند در داخل گوش نیز ظاهر شود.

چگونه خارش گوش درمان می شود؟

خارش گوش معمولا به دلیل اختلال در سلامت پوست گوش است این شامل مشکلات با واکس گوش، آب اضافی در گوش و ذرات خارجی باقیمانده در گوش می باشد درمان معمولا به دنبال رفع این علل می باشد.
اگر گوش شما در نتیجه یک واکنش حساسیتی خارش دارید از استفاده از هر گونه محصولات که می تواند به طور بالقوه باعث تحریک شود خودداری کنید این شامل گوشواره های جدید و محصولات زیبایی است.

همیشه با پزشک خود قبل از قرار دادن پمادها و قطره در و یا بر روی گوش خود مشورت کنید قرار دادن چیزی در گوش می تواند التهاب را تحریک و سبب بدتر شدن مشکل گوش شما شود همچنین، اگر شما یک پرده گوش آسیب دیده دارید شما باید از هیچ نوع پماد یا قطره در گوش استفاده نکنید مگر اینکه پزشک به طور خاص آنها را نسخه کرده باشد.
پزشک ممکن است توصیه و یا از درمان های زیر را تجویز کند.

پماد آنتی بیوتیک
روغن بچه برای نرم کردن پوست
پماد استروئید موضعی است که التهاب را تسکین می دهد، از جمله کرم هیدروکورتیزون یک درصد یا کرم بتامتازون۰٫۱  درصد
محلول رقیق شده از الکل، اسید استیک، یا پراکسید هیدروژن
در برخی موارد، مانند زمانی که خارش گوش با تب و یا همراه با تخلیه خون یا چرک از گوش است دکتر شما ممکن است آنتی بیوتیک هم برای از بین بردن عفونت نسخه کند.

 

گوش در

گوش درد می تواند علامتی از عفونت در گوش، گلو، تجمع موم گوش، تجمع مایع در گوش، آبسه دندان و یا حتی دندان قروچه باشد. چنانچه شما و یا کودکتان دچار گوش دردی هستید که ظرف یک روز یا بیشتر خوب نشده و یا به همراه آن تب، استفراغ، گلو درد، ترشحات گوش و یا ورم در اطراف آن دارید، بهتر است با پزشک خود ملاقات داشته باشید. در مورد کودکان کمتر از ۶ ماه، حتی اگر تصور می کنید دارای گوش درد است، با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *