افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی های زیبایی درباره ماساژ خشک

  • همان طور که گفته شد ماساژ صورت  و ماساژ خشک موجب بالا رفتن گردش خون و درنتیجه جوانسازی و روشن‌تر به نظر رسیدن پوست می گردد؛ همچنین ماساژ صورت می‌تواند به کشش و سفت‌شدن پوست، کاهش چروک و پف صورت کمک کند.

 

ماساژ بر تمام نقاط بدن اثر شگفتی داشته و علاوه بر تمام خاصیت هایی که دارد، از بین برنده استرس نیز هست؛ همچنین جریان خون را افزایش داده و باعث بهتر شدن کیفیت پوست تان می‌شود؛ بنابراین می توان گفت که ماساژ صورت نوعی درمان پوستی نیز محسوب می شود.

در این مقاله می خواهیم ماساژ خشک را به شما همراهان فیتامین معرفی کنیم، ماساژ خشک با نام گارشانا نیز شناخته می شود؛ این نوع از ماساژ، باعث پاکسازی سیستم لنفاوی فرد ماساژ گیرنده خواهد شد.

از گذشته برای انجام چنین نوع ماساژی، از دستکش های مخصوص ابریشمی استفاده شده و معمولاً قبل از حمام رفتن صورت می گرفت، ولی به طور کلی می توانید هرموقع که بخواهید ماساژ خشک انجام دهید.

ماساژ صورت  و ماساژ خشک چه فوایدی دارد؟

سبب تحریک و افزایش جریان خون در صورت شده؛

باعث تسکین سردرد و دردهای ناحیه صورت می شود؛

سبب کاهش استرس و تنش و ریلکس کردن عضلات صورت و چشم‌ها شده؛

باعث از بین رفتن پف و ورم صورت و بهبود رنگ چهره فرد می شود؛

موجب قوام بیشتر و بهبود حالت صورت شده و به مرور زمان پوست تان نرم‌تر خواهد شد.

نکته: ماساژ صورت را با روغن انجام ندهید؛ این نوع ماساژ از نوع خشک بوده و بیشتر برای پاکسازی منافذ سطح پوست استفاده می گردد.

آشنایی با چگونگی انجام ماساژ خشک

با ضربه های آرام انگشتان در قسمت چانه ماساژ را شروع کرده و به سراغ پیشانی بروید؛ چهار یا پنج بار همین حرکت را تکرار کنید (دقت کنید که ضربه ها نه آرام باشد و نه شدید).

به آرامی و با نظم خاصی شروع به ضربه زدن به پیشانی فرد ماساژ گیرنده کنید، از بالای ابروها شروع کرده و تا محل رویش موهای سر ادامه دهید؛ سه بار به صورت رفت و برگشت، این حرکت را تکرار کنید.

انگشتان شست خود را بر روی مرکز پیشانی، فرق سر قرار داده و به آرامی و با فشار کمی انگشتان تان را به دو طرف سر بکشید؛ همین حرکت را تا پایین و ابروها ادامه داده و آرام آرام پایین تر بیایید تا کل پیشانی را ماساژ دهید.

کف هر دو دست را در وسط پیشانی قرار داده و کف دست های تان را  با فشار کمی به دو طرف سر بکشید؛ همین حرکت را سه بار تکرار کنید.

انگشت هر دو دست را بر روی شقیقه ها قرار داده و به صورت دایره ای به مدت یک یا دو دقیقه ماساژ دهید، دقت کنید فشاری که به سر وارد می کنید، زیاد نباشد.

انگشتان شست تان را بر روی بخش داخلی ابروها قرار داده و به آرامی به سمت بیرون بکشید؛ این حرکت را سه بار تکرار کنید.

با انگشت شصت و انگشت اشاره تان استخوان ابرو را گرفته و به آرامی بکشید؛ سه بار این حرکت را تکرار کنید.

با انگشت حلقه به آرامی پلک چشم های تان را ماساژ دهید؛ از قسمت داخلی پلک شروع کرده و به سراغ بخش خارجی چشم بروید؛ سه بار در روز این ماساژ را تکرار کنید.

با انگشت شست، پایین بینی را ماساژ داده و سپس به سراغ نوک بینی و منافذ بینی رفته و آنها را نیز ماساژ دهید؛ مراقب باشید که منافذ بینی را محکم فشار ندهید.

گونه ها و استخوان گونه را به آرامی ماساژ داده و به سراغ چانه بروید.

به صورت دایره ای، قسمت بالایی لب را ماساژ دهید؛ زمانی که به گوشه های لب و دهان رسیدید، به آرامی گوشه های لب را بالا برده و سپس دوباره ماساژ را تکرار کنید.

پوست اطراف چانه را با دو انگشت گرفته و آرام بکشید، این حرکت را تا رسیدن به گوش ها تکرار کنید.

با انگشت اشاره و شست، غضروف گوش را گرفته و به آرامی بچرخانید و ماساژ دهید؛ بیشتر افراد چنین حرکتی را دوست دارند.

با کف دست و انگشتان تان به آرامی اطراف گونه ها و گردن خود را ماساژ دهید؛ کمی صبر کرده و سپس حرکت را تکرار کنید.

حال به سراغ پیشانی رفته و به آرامی با انگشتان خود پیشانی را مالش داده و بعد از مدتی دست‌های تان را از روی پیشانی فرد بردارید.

حرف آخر

همان طور که گفته شد ماساژ صورت  و ماساژ خشک موجب بالا رفتن گردش خون و درنتیجه جوانسازی و روشن‌تر به نظر رسیدن پوست می گردد؛ همچنین ماساژ صورت می‌تواند به کشش و سفت‌شدن پوست، کاهش چروک و پف صورت کمک کند.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *