افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی های درباره اثرات و فواید مفید داروهای استروئیدی

  • داروهای استروئیدی می توانند با موفقیت به کاهش آسم کمک کنند و “ما آزمایش تاثیر استروئیدها را بر عفونت های قفسه سینه را انتخاب کردیم، چرا که برخی از علائم عفونت های قفسه سینه، مانند تنگی نفس، خفگی و سرفه همراه با خلط، با علائم آسم حاد هم پوشانی دارند.”

تحقیقات نشان می دهند که قرص های ضد استروئیدی مانند داروهای آنتی بیوتیکی مدت زمان یا شدت بروز علائم را کاهش نمی دهند. پزشکان گاهی اوقات برای بیماران مبتلا به برونشیت یا سایر عفونت های سخت قفسه سینه استروئید تجویز می کنند، اما مطالعه ای جدید در بریتانیا می گوید این روش موجه نیست.

عدم تاثیر قرص های ضد استروئیدی در درمان بیماری های تنفسی

محقق ارشد این پژوهش، دکتر آلاستر هی، در این زمینه گفت: “مطالعه ما ادامه استفاده استروئید ها را تایید نمی کند، زیرا آنها به لحاظ بالینی تاثیر مثبتی بر مدت زمان یا شدت بروز علائم ندارند.”

هی در نشریه دانشگاهی گفت: “ما استفاده از این داروها را برای این گروه از بیماران توصیه نمی کنیم.”

تیم هی برای این مطالعه، نتایج مربوط به حدود ۴۰۰ بزرگسال مبتلا به عفونتهای مجاری تنفسی کوتاه مدت را پیگیری کردند. شرکت کنندگان، که مبتلا به آسم بودند، به دو گروه تقسیم شدند. نیمی از بیماران قرص های ۴۰ میلی گرمی حاوی استروئید خوراکی را برای پنج روز دریافت کردند، در حالی که نیمی دیگر یک داروی مشابه غیر فعال را برای مدت زمان مشابه دریافت کردند.
محققان خاطرنشان کردند هیچ یک از بیماران مبتلا به پنومونی یا عفونت های باکتریایی نیاز به آنتی بیوتیک نداشتند.

این مطالعه که ۲۲ آگوست در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، نشان داد در بیمارانی که از استروئیدها استفاده کردند کاهشی در شدت یا مدت سرفه یا علائم دیگر، نسبت به افرادی که دارونما مصرف کردند، دیده نشد. تیم هی گفت این مسئله نشان می دهد که استروئید ها در درمان عفونت های قفسه سینه موثر نیستند.

همانگونه که هی توضیح داد، بسیاری از عفونت های قفسه سینه ویروسی هستند و اغلب برای درمان این بیماران به اشتباه آنتی بیوتیک هایی تجویز میشوند که فقط می توانند عفونت های باکتریایی را از بین ببرند. هنگامی که این روش با شکست مواجه میشود، پزشکان اغلب به استروئید ها روی می آورند.

هی گفت: “داروهای استروئیدی” به طور فزاینده ای برای سعی در کاهش علائم عفونت های قفسه سینه مورد استفاده قرار میگیرند، اما شواهد کافی در این زمینه وجود ندارند. این مطالعه جدید نشان می دهد که استروئید ها به هیچ وجه کمک نخواهند کرد، و با خطرات خاصی همراه هستند.

طبق مطالعه مایکل مور، دستیار نویسنده، از دانشگاه ساوتهمپتون، این داروها “به خاطر خطر عوارض جانبی ناخواسته باید با دقت مصرف شوند “.

مور در نشست خبری اشاره کرد که داروهای استروئیدی می توانند با موفقیت به کاهش آسم کمک کنند و “ما آزمایش تاثیر استروئیدها را بر عفونت های قفسه سینه را انتخاب کردیم، چرا که برخی از علائم عفونت های قفسه سینه، مانند تنگی نفس، خفگی و سرفه همراه با خلط، با علائم آسم حاد هم پوشانی دارند.”

به گفته دو کارشناس آمریکایی در زمینه سلامت تنفسی، این مطالعه جدید اطلاعات ارزشمندی در اختیار بیماران و پزشکان قرار میدهد.

دکتر هوارد سلینجر، رئیس بخش پزشکی خانواده گفت: “آگاهی از این مسئله که پزشکان می توانند بیماران را مطمئن کنند که اگر بیماری آنها ویروسی است، و اگر سالم هستند و پنومونی ندارند، “دوره صحیح درمان استروئیدها نیست، بلکه هیدراتاسیون و داروهایی است که هدفشان کاهش سرفه و احتقان می باشد، دلگرم کننده است.

دکتر لن هورویتز، متخصص ریه با این مسئله موافقت کرد. اما وی اضافه کرد که توصیه ها ممکن است در افراد مبتلا به آسم متفاوت باشند.
هورویتز گفت: “در بزرگسالان مبتلا به آسم، هر گونه عفونت ممکن است منجر به ایجاد آسم شود، و در این جمعیت بیماران، بسته به شدت علائم آسم، ممکن است استروئیدهابرای درمان تعیین شوند.”

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *