افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی در مورد دمای بدن علت بالا رفتن دما و راه کاهش آن

805730_980

  • با بیان اینکه سرماخوردگی باعث بروز تب در افراد می شود، گفت: افزایش دمای بدن باعث بروز بیماری های مغزی، تشنج و افزایش فشار خون می شود.

 

برای پیشگیری از شدت یافتن تب در افراد مختلف می توانید از برخی راه و روش های درمانی خانگی کمک بگیرید از نشانه های ایجاد تب در بدن می توانیم به سرخی گونه ها و احساس سردرد و داغ شدن نواحی مختلف بدن اشاره کنیم برای پایین آوردن دمای بدن می توانیم از خنک کردن دست و پا و شکم با آب کمک بگیریم .

استفاده از بعضی مواد غذایی ترش باعث کاهش دمای بدن بیماران می شود.
رضاحیدر پور پزشک عمومی ؛ با بیان اینکه سرماخوردگی باعث بروز تب در افراد می شود، گفت: افزایش دمای بدن باعث بروز بیماری های مغزی، تشنج و افزایش فشار خون می شود.
وی به دلایل بروز تب در افراد اشاره کرد و ابراز داشت: عدم استفاده از بخاری در منزل و لباس گرم همچون کلاه، دستکش، پالتو و رعایت نکردن بهداشت منجر به بروز سرماخوردگی و بالا رفتن دمای بدن افراد می شود.
وی با اشاره به اینکه بعضی مواد غذایی و میوه ها باعث کاهش تب می شود، تاکید کرد: در هنگام سرماخوردگی مصرف مواد غذایی همچون سوپ، آب پرتقال، رب انار شیرین و ترش، انار، شربت لیموترش، لیمو ترش، عسل، کاهو، دمنوش های زنجبیل، گیاه بومادران و برگ مریم‌گلی تاثیر بسزایی در کاهش و کنترل تب دارد.
وی به بهترین تب بر اشاره کرد و بیان کرد: مصرف ۶۰۰ گرم به دلیل اینکه حاوی مواد مغذی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B است باعث از بین رفتن تب می شود.
حیدر پور با بیان اینکه فلفل تند نیز خاصیت تب بری را دارد، تصریح کرد: ماده کاپسیسین موجود در فلفل تند، باعث افزایش تعریق و گردش خون بدن بیمار می شود.
به گفته این پزشک عمومی، مصرف ابن مواد غذایی باعث کاهش حرارت و دمای بدن، باز کردن منافذ پوست و افزایش تعریق بیمار می شود.
وی به علائم ایجاد تب اشاره کرد و بیان کرد: احساس تب و لرز، نبض تند، تنفس کوتاه، سردرد،  خشکی دهان و فشار دندان ها بر هم از علائم بروز تب در افراد است.
حیدر پور با بیان اینکه برای بهبود سلامتی باید استراحت کنید، افزود: جهت کاهش تب و لرز باید خود را با ملحفه مرطوب و یا پتو بپوشانید.
به گفته این پزشک عمومی، در زمان سرماخوردگی و بالارفتن دمای بدن حمام کردن با آب ولرم منجر به کاهش تب می شود.
منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *