افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره گریه کودکان به خاطر شکلات

  • محققان دریافتند که حساسیت به مزه‌ی شیرین و مصرف شکر با یک ژن گیرنده‌ی تلخی مرتبط است. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که بالا رفتن میزان چربی بدن با میزان حساسیت به مزه‌ی شیرینی ارتباط دارد.

بچه‌ها عاشق شیرینی هستند، اما تا حالا شده است از این مسئله متعجب شوید که چرا برخی بچه‌ها میوه‌های شیرین بیشتری را دوست دارند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که علت این قضیه می‌تواند به این خاطر باشد که آنها شیرینی بیشتر را دوست دارند چرا که دوست دارند همان مزه‌ی شیرین مشابه را حس کنند. برخی بچه‌ها در شناسایی شیرینی تا بیست برابر بهتر از سایر بچه‌ها عمل می‌کنند. وقتی میزان مصرف شیرینی محدودتر می‌شود و از طرفی در رژیم غذایی بچه این مسئله تحت کنترل قرار می‌گیرد، بچه‌هایی که میزان حساسیت به شیرینی آنها کمتر است سیگنال‌های دریافت شیرینی هم در آنها کمتر می‌شود و بنابراین در مواجهه با کاهش شیرینی به آنها بسیار سخت می‌گذرد.
در تحقیقی در همین ارتباط، محققان دریافتند که آستانه‌ی مزه‌ی شیرینی، به عنوان پائین‌ترین سطح شناسایی ساکاروز بوده و این قضیه در بین ۲۱۶ بچه‌ی سالم هفت تا ۱۴ ساله به اثبات رسیده است. به هر بچه دو فنجان داده شد، یکی حاوی آب مقطر و دیگری حاوی محلول شکر و از آنها خواسته شد که مشخص کنند کدام حاوی مزه است.
حساس‌ترین بچه تنها ۰.۰۰۵ از قاشق چای خوری به شکر نیاز داشت تا برای شناسایی بخواهد آن را در یک فنجان آب قاطی کرده و طعم شیرینی را تشخیص دهد، در شرایطی که کمترین میزان حساسیت با سه قاشق چای خوری برای رسیدن به سطح حساسیت به شیرینی گزارش شد.
در انتها محققان دریافتند که حساسیت به مزه‌ی شیرین و مصرف شکر با یک ژن گیرنده‌ی تلخی مرتبط است. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که بالا رفتن میزان چربی بدن با میزان حساسیت به مزه‌ی شیرینی ارتباط دارد.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *