افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره چگونه به اندام زیبا برسیم

  • تحقیقات و تجربیات نشان داده است که رژیم غذایی به سادگی نمی تواند حتی یک پوند از وزن شما را کاهش دهد. نقش ورزش در کاهش وزن بسیار مهم است.  تمرینات منظم و ورزشهای کاملا مرتبت می تواند مدیریت وزن شما را به عهده بگیرد. با ورزش می توان به  فرآیند کاهش وزن سرعت عمل بخشید.

 

بیشتر افراد به خصوص خانمها داشتن یک تن باریک و وزن کم را دوست دارند. داشتن اندامی مانکن شکل آرزوی هر شخص می تواند باشد. اشخاصی که برای رسیدن به تناسب اندام راههای نادرست مانند رژیم های غذایی محاسبه نشده و یا کم خوری های غلط را انتخاب می کنند. دیر یا زود عوارضی در سلامتی خود احساس می کنند.

ورزشهای مناسب و به جا تغذیه سالم و بسیاری روش دیگر با مشاوره یک پزشک متخصص می تواند شما را به اندام مورد نظرتان برساند.

 

از دست دادن سریع وزن

تحقیقات و تجربیات نشان داده است که رژیم غذایی به سادگی نمی تواند حتی یک پوند از وزن شما را کاهش دهد. نقش ورزش در کاهش وزن بسیار مهم است.

تمرینات منظم و ورزشهای کاملا مرتبت می تواند مدیریت وزن شما را به عهده بگیرد. با ورزش می توان به  فرآیند کاهش وزن سرعت عمل بخشید.

 

تبدیل چربی به عضله

بلند کردن وزنه های ورزشی به خودی خود نمی تواند شما را لاغر کند. اگر بدن شما از قسمتهای زیادی توده چربی تشکیل شده باشد. با ورزش می توانید چربی ها به عضله تبدیل کنید. این عمل نشان می دهد که ورزش نیز به تنهایی نمی تواند عامل لاغر شدن شما باشد. شما با ورزش بافتهای عضلانی را تقویت خواهید کرد و از انباشت چربی جلوگیری به عمل می آورید. اما به شرط اینکه وقتی به وزن ایده آل خود رسیدید ورزش روزانه را کنار نگذارید تا وزنتان مجدد زیاد نشود.

 

زمان مناسب فعالیت های بدنی

اگر کارمند یا دانشجو هستید حتما برای صبح های زود برنامه ورزشی داشته باشید. فعالیت بدنی در بعد از ظهر و یا شب بسیار بسیار کمتر از صبح زود بر روی عضلات تاثیر دارد. صبح زود بهترین زمان برای سوزاندن چربی ها می باشد. در ضمن دریافت نور خورشید متابولیسم بدن را تقویت می کند. اگر شما در ساعات اولیه روز با نور خورشید از خواب بیدار شوید بدنی باریکتر خواهید داشت.

نقش تستوسترون

زنان شانس بیشتری در کم کردن وزن و تناسب اندام دارند. چرا که هورمون تستوسترون خود یکی از دلایل اضافه وزن و حجم عضلات است. این هورمون با اینکه کاملا مردانه است ولی به میزان بسیار کمی در بدن زنان نیز وجود دارد. میزان تستوسترون در بدن زنان بسیار اندک است و این یک شانس برای چاق نشدن خانمها محسوب می شود.

 

 تردمیل

فقط  کافیست هر روز چند دقیقه از وقت خود را روی تردمیل به چربی سوزی بگذرانید. شما در ازای  سوزاندن ۳۵۰۰ کالری می توانید یک پوند وزن خود را کاهش دهید.

که این مقدار را می تواند در ۲۰ دقیقه پیاده روی صحیح انجام شود. اگر امکان پیاده روی در فضای باز را ندارید حتما یک تردمیل برای سوزاندن چربی ها تهیه کنید.

یادداشت برداری از خوراکی ها

یک دفترچه  یادداشت کوچک همیشه همراه داشته باشید. از آنچه که می خورید یادداشت برداری کنید. میزان کالری غذاها را بشناسید و کالری  هر ماده غذایی که می خورید را در دفترچه یادداشت بنویسید.

این حالت از نظر روانشناسی سبب می شود شما فعالیت اشتهای خود را کنترل کنید و مدام فکر کنید که چگونه کمتر بخورید.

با قند و شکر خداحافظی کنید

شما می توانید خود را با یک رژیم غذایی انس دهید. کم کم به رژیم خود عادت می کنید و وزن کم می کنید. اما مشکل اینجاست که خوردن قند و شکر می تواند وزن شما را مجدد برگرداند و زیاد کند. میزان مصرف قند و شکر را بسیار کاهش دهید تا رژیم غذایی وزنتان را ثابت نگه دارد.

 

نوشیدنی بعد از ورزش

بعد از ورزش حتما از نوشیدنی های مناسب برای آب رسانی به بدنتان استفاده کنید. میزان سختی ورزش شما با میزان مصرف پروتئین رابطه مستقیم دارد. با مصرف مواد غذایی کم حجم و سرشار از پروتئین می توانید نیروی مصرفی بعد از ورزش را به دست آورید. در صورتیکه با ورزش و رژیم به وزن ایده آل نرسیدید حتما با مشاورز تغذیه و تناسب اندام مشورت کنید.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *