افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره پرخوری و علت آن

  • بر طبق گزارش اخیر دانشکده پزشکی (Baylor) حدود ۱۰ درصد از بزرگسالان در آمریکا از بیماری پرخوری رنج می‌برند. هنوز مشخص نیست که چه عاملی باعث این مسئله شده است. دانشمندان دریافته‌اند که مدارهای عصبی خاصی می‌توانند این جریان را کنترل کنند.

 

همیشه گرسنه بودن و بصورت مداوم اشتها داشتن را Polyphagia(پرخوری)میگویند.درصد زیادی از ایرانیان به پرخوری ابتلا دارند و در کشورمان برنجی و نان مصرف بالایی دارند.بر اساس جدیدترین یافته های دانشمندان،زمانی که مدار عصبی دوپامین فعال شود،میتوان کنترل پرخوری را به دست گرفت و همچنین بر رفتار خوردن غذ کنترل داشت.

بر طبق گزارش اخیر دانشکده پزشکی (Baylor) حدود ۱۰ درصد از بزرگسالان در آمریکا از بیماری پرخوری رنج می‌برند. هنوز مشخص نیست که چه عاملی باعث این مسئله شده است. دانشمندان دریافته‌اند که مدارهای عصبی خاصی می‌توانند این جریان را کنترل کنند. این تحقیقات روی موش‌های آزمایشگاهی صورت گرفته و نتایج جالبی حاصل شده است .

بر همین اساس متوجه شده‌‌اند که اختلال در سیستم عملکرد سروتونین و یا سیستم عصب‌های دوپامین در مغز ممکن است با پرخوری در افراد در ارتباط باشد. با این وصف هنوز شواهد مستندی در دست نیست که چگونه این سیستم‌های عصبی می‌توانند رفتارهای تغذیه‌ای فرد را تحت تأثیر قرار دهند.

اما با آزمایشات متعدد بر روی موش‌ها، متوجه شده‌اند که فعال شدن این مدار عصبی یعنی دوپامین می‌تواند رفتار غذاخوردن و پرخوری را در موش‌ها کنترل کند.

در حال حاضر یک داروی موثر در پرخوری که می‌تواند اعصاب دوپامین را تحت تاثیر قرار دهد در بازار موجود می‌باشد که می‌تواند پرخوری را در بزرگسالان کنترل نماید. لازم به ذکر است که این دارو مورد تایید FDA می‌باشد و می‌تواند درمانی برای اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان باشد.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *