افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره وعده های غذایی قبل و بعد از ورزش

  • بسیاری افراد می‌توانند درست قبل از شروع ورزش یا حین ورزش میان وعده بخورند. باید ببینید که از خوردن میان وعده به هنگام ورزش چه حسی دارید. کاری که بیشتر بر روی شما تاثیر مثبت می‌گذارد انجام دهید.

 

ورزش و تغذیه در کنار هم می‌تواند سلامت فرد را تضمین کنند.رعایت توصیه‌های زیر در زمینه تغذیه ورزشی می‌تواند به ورزشکاران کمک کند تا سریعتر به اهداف خود برسند.

۱ـ صبحانه سالم بخورید:

اگر می‌خواهید صبح ورزش کنید سعی کنید زودتر بیدار شوید و یک ساعت قبل از ورزش صبحانه بخورید. مطالعات نشان داده است که خوردن کربوهیدرات قبل از ورزش می‌تواند کارایی ورزش شما را افزایش دهد و باعث می‌شود که بتوانید طولانی مدت‌تر ورزش کنید. در صورتیکه قبل از ورزش غذا نخورید احتمال دارد که احساس ضعف کنید. در صورتیکه بین صبحانه شما و ورزش یک ساعت فاصله نباشد بهتر است صبحانه سبک‌تری بخورید. صبحانه خوب برای ورزشکاران شامل شیر کم چرب، آبمیوه، موز، ماست و پنکیک می‌شود. می‌توانید نیم ساعت قبل از ورزش یک لیوان قهوه بنوشید چرا که سوخت و ساز را افزایش می‌دهد.

۲ـ میزان غذا مهم است

بهتر است قبل از صبحانه در خوردن غذا زیاده‌روی نکنید. اگر می‌خواهید غذای مفصلی بخورید سه تا چهار ساعت قبل از ورزش غذ بخورید. یک تا سه ساعت بعد از ورزش یک میان وعده کوچک بخورید.

۳ـ میان وعده خوب مصرف کنید:

بسیاری افراد می‌توانند درست قبل از شروع ورزش یا حین ورزش میان وعده بخورند. باید ببینید که از خوردن میان وعده به هنگام ورزش چه حسی دارید. کاری که بیشتر بر روی شما تاثیر مثبت می‌گذارد انجام دهید. اگر ورزش شما بیش از یک ساعت به طول بیانجامد خوردن میان وعده قبل از ورزش کافی نیست و باید حین ورزش کربوهیدرات مصرف کنید.

مواد غذایی زیر برای مصرف حین ورزش مناسب است: موز، سیب، میوه‌های تازه، ماست، اسموتی، گرانولا کم چرب، ساندویچ کره بادام زمینی.

۴ـ بعد از ورزش غذا بخورید:

برای اینکه عضلات ریکاوری داشته باشند و گلیکوژن بدن تامین شود بعد از ورزش غذایی که کربوهیدرات و پروتئین دارد مصرف کنید.

این خوردنی‌های گزینه‌های مناسبی هستند: ماست و میوه‌، کره بادام زمینی، شیر کاکائو کم چرب، اسموتی، گوشت بوقلمون و سبزیجات.

۵ـ آب و مایعات بنوشید:

نوشیدن مایعات را فراموش نکنید. قبل، حین و بعد از ورزش شما به مایعات احتیاج دارید. قبل از ورزش حداقل دو تا سه لیوان آب بنوشید. هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش نیز یک لیوان آب بنوشید. البته مصرف آب بستگی به وزن بدن نیز دارد. آب بهترین گزینه است. به یاد داشته باشید که شدت و مدت ورزش می‌تواند بر تغذیه تاثیر بگذارد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *