افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره نرمی کشکک زانو در خانم ها

دانستنی هایی درباره نرمی کشکک زانو در خانم ها

  • نرمی کشکک زانو یا بیماری “کندرومالاسی” در اثر ضربه به مفصل، فشار بیش از حد به مفصل یا به زانو و استخوان کشکک ایجاد می‌شود، البته برخی ریسک فاکتورهای دیگر مانند ضعف عضلات اطراف زانو نیز منجر به تشدید نرمی کشکک زانو می‌شود.

 

یک عضو هیئت علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بد قرار گرفتن زانو، چهار زانو نشستن، دو زانو نشستن و جهش‌های ناگهانی به استخوان کشکک و دیوارهای غضروف فشار می‌آورد و در نتیجه ضرباتی که به مفصل خورده می‌شود، عاملی است که مفصل التهاب پیدا کند و غضروف مفصل آسیب ببیند.

مسعود رفیعایی، اظهار کرد: نرمی کشکک زانو یا بیماری “کندرومالاسی” در اثر ضربه به مفصل، فشار بیش از حد به مفصل یا به زانو و استخوان کشکک ایجاد می‌شود، البته برخی ریسک فاکتورهای دیگر مانند ضعف عضلات اطراف زانو نیز منجر به تشدید نرمی کشکک زانو می‌شود.
وی با بیان اینکه در این حالت فرد در فعالیت‌هایی مانند جهش ، بالا و پایین رفتن از پله‌ها و ایستادن ناگهانی احساس درد در جلوی زانو دارد، گفت: این درد به دلیل نرم شدن غضروف مفصلی یا در مراحل پیشرفته‌تر حتی تخریب ستون مفصلی اتفاق می‌افتد.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی از روش‌های درمان نرمی کشکک زانو است، ادامه داد: فیزیوتراپی در افراد مبتلا به نرمی کشکک زانو منجر به تقویت عضلات می‌شود؛ زیرا در این بیماری در اثر ضعف عضلات، مفاصل‌ از مسیر خود خارج شده و فیزیوتراپی می‌تواند به تقویت عضلات کمک کند.

رفیعایی با اشاره به اینکه از جمله دیگر موارد روش درمانی استفاده ازداروهای ضد التهابی است، افزود: حتی ممکن است که در مراحل پیشرفته جراحی انجام شود که به ندرت اتفاق می‌افتد، اما به دلیل اینکه مفاصل تخریب شده‌اند، باید شخص جهت جلوگیری از تخریب بیشتر مفصل از زانو بند استفاده کند.

وی با بیان اینکه این بیماری در دختران جوان شایع‌تر است، افزود: از جمله علل ابتلای دختران جوان به این بیماری ممکن است به دلیل حرکات بسیار شدید ورزشی باشد. همچنین بد قرار گرفتن زانو، چهار زانو نشستن، دو زانو نشستن و جهش‌های ناگهانی به استخوان کشکک و دیوارهای غضروف فشار می‌آورد؛ در نتیجه ضرباتی که به مفصل وارد می‌شود موجب التهاب مفصل آسیب غضروف می‌شود.

این عضو هیئت علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اینکه آیا پیاده‌روی زیاد نیز در ابتلا به نرمی کشکک زانو موثر است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: پیاده روی زیاد و تحمیل فشار بیش ازحد، به زانو به استخوان کشکک فشار وارد می‌کند.

رفیعایی تصریح کرد: البته تمامی افرادی که زیاد پیاده‌روی می‌کنند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در صورتی که فردی مستعد ابتلا به این بیماری باشد هر فشار بیش ازحدی که به زانو وارد شود، باعث نرمی کشکک خواهد شد.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *