افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره علائم سکته قلبی در زنان و مردان

201582918465573a

  • تعریق ناگهانی و غیرمنتظره که هیچ گونه دلیلی برای آن وجود ندارد، بویژه عرق سرد می‌تواند یکی از نشانه‌های حمله قلبی باشد. این مساله میان زنان و مردان دیده شده، اما در مردان رایج‌تر است.


سن پایین سکته قلبی در مردان

محققان دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده‌اند که میان مردان، احتمال حملات قلبی در اواسط ۴۰ سالگی به بالاترین میزان ممکن می‌رسد. این گزارش نشان می‌دهد احتمال این که مردان در جوانی به سکته قلبی دچار شوند، بسیار بالاتر از زنان است.

حمله قلبی با علائم اضطرابی

بسیاری از زنان نشانه‌های حملات قلبی را با علائم اضطراب و ناراحتی‌های روحی اشتباه می‌گیرند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد زنان زیر ۵۵ سال، هفت بار بیشتر از مردان زیر ۵۵ سال در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. این تحقیق بیانگر آن است که زنان اغلب به خاطر اضطراب و نگرانی به پزشک مراجعه می‌کنند، در حالی که در معرض یک حمله قلبی قرار دارند.

سرگیجه

میان زنان و مردان، سرگیجه می‌تواند یکی از علائم حمله قلبی باشد. سرگیجه معمولا با ضربان نامرتب قلبی ایجاد می‌شود (قلب بسیار آهسته یا بسیار تند می‌تپد)، به طوری که میزان خونی که به مغز می‌رسد، کاهش می‌یابد.

عرق سرد

تعریق ناگهانی و غیرمنتظره که هیچ گونه دلیلی برای آن وجود ندارد، بویژه عرق سرد می‌تواند یکی از نشانه‌های حمله قلبی باشد. این مساله میان زنان و مردان دیده شده، اما در مردان رایج‌تر است.

درد بالای کمر

درد در ناحیه فوقانی کمر، بارزترین نشانه حمله قلبی در زنان است. در صورت وقوع این نشانه باید جدی گرفته شود.

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه، متداول‌ترین نشانه حمله قلبی است. این نشانه میان زنان و مردان دیده شده، ولی در مردان رایج‌تر است.

درد شکم

به گفته بسیاری از زنانی که حمله قلبی را در زندگی خود تجربه کرده‌اند، پیش از حمله، دردی در ناحیه شکم شروع می‌شود.

سوءهاضمه و درد معده

اگر فردی سابقه بیماری‌ها و حملات قلبی در خانواده و بستگان درجه یک خود دارد و احیانا دچار سوءهاضمه یا دردهای بی‌علت و ناگهانی در ناحیه معده می‌شود باید این علائم را جدی تلقی کند.

خستگی

به گفته بسیاری از زنانی که یک حمله شدید قلبی را تجربه کرده‌اند، پیش از حمله به خستگی بسیار شدیدی دچار شده‌اند به طوری که با نزدیکی حمله، خستگی آنها نیز شدیدتر شده است.

تنگی نفس

بسیاری از زنانی که دچار حمله شده‌اند، معمولا پیش از وقوع حمله، تنگی نفس داشته‌اند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *