افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره سس کنجد

دانستنی هایی درباره سس کنجد

  • متخصص صنایع غذایی با بیان اینکه سس کنجد یک سس رژیمی است، اظهارداشت: هم داخل سس کنجد دانه‌های ساییده شده و خرد شده کنجد (ارده) و هم روغن کنجد وجود دارد لذا اسید چرب اشباع این دو بسیار پایین است و کلسترول ندارد.

 

رقیه سکوتی‌فر، در ارتباط با خواص روغن کنجد افزود: روغنی که از کنجد می‌گیرند به پیش فرآیند‌هایی چون شست‌وشوی دانه، خرد کردن، له کردن و پرس در دمای سرد نیاز دارد.
وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد یک دانه روغن دارد و از روغن‌های خوبی است که اسیدچرب اشباع ندارد، بنابراین روغن سیار مفید، خوب و سالمی است .
متخصص صنایع غذایی با بیان اینکه سس کنجد یک سس رژیمی است، اظهارداشت: هم داخل سس کنجد دانه‌های ساییده شده و خرد شده کنجد (ارده) و هم روغن کنجد وجود دارد لذا اسید چرب اشباع این دو بسیار پایین است و کلسترول ندارد.
وی با تاکید بر اینکه مصرف محدود سس کنجد برای افرادی که فشار خون یا چربی و کلسترول بالایی دارند، مطلوب است، گفت: این سس تخم‌مرغ ندارد و به همین علت کلسترول را افزایش نمی‌دهد. این محصول نسبت به دیگر سس‌ها، کالری پایینی دارد و برای سالادها و سبزیجات می‌تواند جایگزین سس مایونز شود.
این متخصص صنایع غذایی در ادامه با بیان اینکه سس مانند هر ماده غذایی یک تاریخ تولید و مصرف دارد، افزود: معمولا تاریخ مصرف سس، یک ساله است و هنگام خرید به آن دقت شود. البته باید در مصرف هر نوع سس، روند تعادل رعایت شود.
وی ادامه داد: به‌ویژه کسانی که چربی و فشار خون بالا دارند هرگز نباید از سس مایونز استفاده کنند و از این سس هم به مقدار محدود مصرف کنند. علاوه بر این بعد از یک سال نباید از هیچ نوع سسی استفاده کرد.
سکوتی‌فر در پایان اظهارداشت: ظرف نگهداری سس باید خشک و تمیز بوده و بو و طعم غذای قبلی را نداشته باشد. البته می‌توان در شرایط بسیار بهداشتی، سس را به ظرف تمیز دیگری منتقل کرد؛ ولی اصولا انتقال سس‌ها از ظروف مخصوص خودشان توصیه نمی‌شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *