افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره خاصیت های بی نظیر لایه لایه پیاز

دانستنی هایی درباره خاصیت های بی نظیر لایه لایه پیاز

  • البته که خوردن پیاز فواید بسیاری دارد. خصوصا در ایام ماه رمضان و برای روزه داران خوردن پیاز به همراه وعده غذایی پس از افطار می‌تواند نیاز بدن به اسیدفولیک یا ویتامین ۹ B. یکی از ترکیبهای مورد نیاز مغز و تضمین‌کننده سلامت روان و احساس افراد است را رفع کند.

 

همان طور که خودتان می‌دانید پیاز براى سلامتى ما بسیار مفیداست. این نکته باید در نظر گرفته شود که هر لایه اى از پیاز فواید خاص خودش را دارد و به همین دلیل باید در هر وعده غذایی تان از تمام لایه هاى آن استفاده کنید.

 لایه اول: این قسمت داراى آنتى باکتریال، فیتو نوترینت و آنتى اکسیدان می‌باشد.
 لایه دوم: از نظر ویتامین C، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و فیبر هاى غذایى غنى هستند.
 لایه سوم: دلیلى که مردم هنگام بریدن پیاز گریه مى کنند این است که پیاز داراى محتویات سولفور دار است که باعث جلوگیرى از بیمارى پارکینسون می‌شود. همچنین قند خون را تنظیم مى کند، و از بیمارى هاى قلبى عروقى و نیز سرطان جلو گیرى مى کند.

مهمترین فواید پیاز

البته که خوردن پیاز فواید بسیاری دارد. خصوصا در ایام ماه رمضان و برای روزه داران خوردن پیاز به همراه وعده غذایی پس از افطار می‌تواند نیاز بدن به اسیدفولیک یا ویتامین ۹ B. یکی از ترکیبهای مورد نیاز مغز و تضمین‌کننده سلامت روان و احساس افراد است را رفع کند. ۱۲۵ میلی‌لیتر یا نصف پیمانه آب‌پیاز می‌تواند ۹ درصد از نیاز روزانه بدن به اسیدفولیک را برطرف کند بنابراین عادت به خوردن پیاز به تامین نیاز بدن به اسید فولیک کمک می‌کند.
مبارزه با التهاب
علت اصلى براى اکثر بیمارى‌ها التهاب است و فاکتورهاى غذایى و محیطى بسیارى وجود دارند که باعث آن مى شوند. محققان بسیارى از سرتاسر جهان ادعا کردند که پیاز داراى phytochemical هایى است که با التهاب مبارزه مى کند. همچنین پیاز در درمان آرتریت، آسم، و سایر بیمارى هاى تنفسى بسیار کارآمد است.
کاهش تب
یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تب، قرار دادن پیاز در جوراب هایتان است. اگر در طی شب احساس کردید که تب دارید می‌توانید دو تکه پیاز را در جوراب‌های خود گذارده و استراحت کنید. صبح و پس از بیدار شدن از خواب حس بهتری خواهید داشت. همچنین خوردن پیاز به همراه سوپ نیز می‌تواند در کاهش تب موثر واقع شود.
سم زدایى
بنابر مطالعه انجام شده در ژورنال پزشکى گوارش و کبد، مصرف پیاز و زردچوبه، باهم واکنش شیمیایى انرژى زایى را در بدن ایجاد مى کنند که باعث مرگ سلول هاى پیش سرطانى مى شوند. در این مطالعه در چهار نفر از بیماران پس از طى سه ماه، تعداد سلول هاى تومورى کاهش پیدا کردند و البته یک عارضه جانبى نیز دارد که باعث اسهال خفیفى خواهد شد.
سلامتى قلب
همانطور که می‌دانید ما پیاز هاى قرمز داریم و علت قرمزى آن‌ها به خاطر وجود رنگدانه خاصى به نام آنتو سیانین است. علاوه بر این داراى خاصیت آنتى اکسیدانى است که توانایى کاهش LDL خون را دارد. در نتیجه موجب کاهش بیمارى هاى قلبى عروقى مى شود. به علت وجود مواد سولفور دار، ریسک سکته هاى مغزى و قلبى کاهش مى یابند و این کار را از طریق جلوگیرى از ایجاد توده توسط پلاک‌ها در خون و در نتیجه مسدود شدن آن انجام مى دهند.
سوختگى پوست
پیاز همچنین مى تواند باعث تسکین درد و التهاب شود و موجب جلوگیرى از تشکیل تاول در پوست شما مى شود. تمام کارى که شما باید انجام دهید این است که یک پیاز تازه بریده شده را بر روى پوست تازه ملتهب خود قرار دهید و منتظر التیام سریع آن باشید.
منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *