افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره جایگزینی طبیعی به جای آنتی بیوتیک

  • در حال حاضر از هر ۱۰ مورد عفونت ای.کولای، چهار مورد آن با اولین گزینه آنتی‌بیوتیکی قابل درمان نیست. همچنین پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۵۰ میلادی عفونت‌های مقاوم به دارو در سراسر جهان بیش از قربانیان فعلیِ بیماری سرطان جان مردم را می‌گیرند.

 

بسیاری از پزشکان و مسئولان حوزه سلامت در انگلیس تاکید کردند: بیماران بیش از آنکه به مصرف آنتی‌بیوتیک نیاز داشته باشند باید استراحت کنند. بیش از یک‌پنجم آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی ضرورت ندارند و بسیاری از بیماری‌ها با استراحت و به خودی خود درمان می‌شوند. زیاده‌روی در مصرف داروها باعث می‌شود عفونت‌ها به دلیل مقاومت دارویی سخت‌تر درمان شوند. برآورد شده هر سال ۵۰۰۰ نفر در انگلیس بر اثر عفونت‌های مقاوم به دارو جان خود را از دست می‌دهند.

در حال حاضر از هر ۱۰ مورد عفونت ای.کولای، چهار مورد آن با اولین گزینه آنتی‌بیوتیکی قابل درمان نیست. همچنین پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۵۰ میلادی عفونت‌های مقاوم به دارو در سراسر جهان بیش از قربانیان فعلیِ بیماری سرطان جان مردم را می‌گیرند. بر همین اساس مسئولان حوزه سلامت در انگلیس تاکید دارند که تجویز آنتی‌بیوتیک‌ برای همه بیماری‌ها ضروری نیست و تنها باید برای عفونت‌های شدید مانند مننژیت و ذات‌الریه تجویز شود. سرفه یا برونشیت در مدت سه هفته برطرف می‌شود و مصرف آنتی بیوتیک طول دوره درمان را فقط یک تا دو روز کاهش می‌دهد.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *