افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنیهای تازه درباره اعتیاد به کوکائین

 

  • گاراوان و همكارانش با استفاده از اسكن ام‌آرآي نشان دادند فعاليت عصبي در مصرف‌كنندگان كوكايين كمتر است. مشخصه اين كاهش فعاليت كم شدن جريان خون به بخشي از مغز است كه در فعاليتهايي مانند حل مساله، تصميم‌گيري و كنترل رفتار دخالت دارد.

 

طی تحقیقاتی که صورت گرفت دانشمندان به این موضوع که چرا برخی از مصرف کنندگان کوکایین به این ماده معتاد میشوند اما برخی به صورت تفننی استفاده می کنند پاسخ دادند . این تحقیقات بر روی مغز افراد مصرف کننده صورت گرفت . این تحقیقات بیانگر تغییراتی در مغز این افراد بود.

“هيو گاراوان” متخصص عصب شناسي اداركي در دانشكده ترينيتي دوبلين و مجري اين طرح در نشست جامعه سلطنتي لندن گفت اين موضوع مي‌تواند علت اينكه برخي افراد آسان‌تر از ديگران مي‌توانند اعتياد خود را ترك كنند را توضيح دهد و اعتياد طولاني مدت را روشن نمايد.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهاني ، يك تا سه درصد از افراد بزرگسال در كشورهاي توسعه يافته ماده مخدر مصرف مي‌كنند كه با برخي مشكلات پزشكي، روان شناسي و اجتماعي از جمله بزهكاري، خشونت و شيوع بيماري‌هايي مانند ايدز و هپاتيت مرتبط است.

گاراوان و همكارانش با استفاده از اسكن ام‌آرآي نشان دادند فعاليت عصبي در مصرف‌كنندگان كوكايين كمتر است. مشخصه اين كاهش فعاليت كم شدن جريان خون به بخشي از مغز است كه در فعاليتهايي مانند حل مساله، تصميم‌گيري و كنترل رفتار دخالت دارد.

پژوهشگران مي‌گويند اين تحقيق به ما كمك مي‌كند تا از اين تفكر كه وابستگي به مواد مخدر يك ضعف اخلاقي است دور شويم و اعتياد را بيشتر يك بيماري بدانيم.

گاراوان افزود مشخص نيست كه آيا اين تغييرات به خاطر مصرف ماده مخدر است يا برخي انواع سازوكارهاي طبيعي در مغز موجب بروز اين تغييرات مي‌شود.

اين پژوهشگر افزود شناخت بهتر واكنش مغز به كوكائين، مي‌تواند به شناسايي افرادي كه بيشتر در معرض خطر اعتياد هستند كمك كند و به تهيه درمان‌هاي بهتر بينجامد.

به گفت وي مي‌توان اميدوار بود اين تحقيق هدايتگر درمان‌هاي جديد از جمله درمان دارويي اعتياد قرار گيرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *