افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

داشتن کودکی شاد و پرانرژی با این برنامه غذایی

داشتن کودکی شاد و پرانرژی با این برنامه غذایی

images (1)

گاهی پیش می آید که شاهد این هستید که کودکتان سرحال نیست و گوشه گیر شده است و مدام بهانه می گیرد می خواهیم علت این حالات را در کودکان و روش درمان آن را به شما بیان کنیم بخوانید درباره داشتن کودکی شاد و پرانرژی با این برنامه غذایی .

گوشت قرمز یا ماهی؛ خوراکی های مقابله با کم خونی

باید نیاز کودکان به آهن جدی تلقی شود زیرا امروزه کمبود آهن یکی از شایع ترین ناراحتی هاست .۲۰ تا ۳۰% کودکان زیر ۳ سال و بین ۱۰ تا ۲۰% کودکان ۳ تا ۱۰ ساله از کمبود آهن رنج می برند.

آهن ترکیب اصلی برای تشکیل هموگلوبین خون است و کمبود آن عدم اکسیژن رسانی کافی خون را در پی دارد که در نتیجه عامل خستگی شدید در کودکان خواهد بود.

اگر کودک شما رنگ پریده و خسته است، با پزشک مشورت نمایید. انجام آزمایش خون می تواند شرایط کودک را به طور کامل نشان دهد تا در صورت نیاز مکمل های آهن به مدت حدود سه ماه مصرف شود.

اما در بیشتر موارد مصرف خوراکی های سرشار از آهن نیز توصیه می شود. به گفته متخصصان، کودکان از سن ۱ تا ۹ سال روزانه به ۷ میلی گرم آهن نیاز دارند که در سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی به ۸ میلی گرم می رسد.

از سن سه سالگی، روزانه باید با توجه به سن و حد گرسنگی کودک دو سهم گوشت قرمز یا ماهی در برنامه غذایی گنجاند. گوشت گوساله، مرغابی و میگو بسیار عالی است زیرا آهن موجود در آنها بهتر جذب می شود.

همچنین مقدار توصیه شده پروتئین روزانه تا سن ۶ سالگی ۵۰ گرم است که بین ۱۰ تا ۱۲ سالگی به ۱۰۰ گرم می رسد.

سبزیجات و غلات غنی از آهن

بعضی از سبزیجات و حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا سفید و اسفناج نیز آهن دارند که البته از سطح آهن گوشت کمتر است.

یک استیک گوشت چرخ شده همراه با یک بشقاب اسفناج و مقداری عدس، غذایی مناسب برای تامین نیازهای روزانه بدن است.

البته از غلات نیز نباید غافل شد زیرا سرشار از قندهای پیچیده هستند که انرژی را به تدریج در بدن آزاد می کنند و به حفظ سرحالی کودک در مدت بیشتری کمک شود.

مرکبات و کلم برروکلی؛ گل سرسبد حفظ نشاط

روی ویتامین C حساب ویژه ای باز کنید. این ویتامین جذب آهن در بدن را افزایش می دهد و موجب تقویت انرژی می شود.

کودک بین سن ۴ تا ۶ سال روزانه به ۷۵ میلی گرم ویتامین C دارد که بین ۷ تا ۹ سال به ۹۰ میلی گرم و ۱۰ تا ۱۲ سال به ۱۰۰ میلی گرم می رسد. مصرف یک سهم کلم بروکلی، کلم سفید همراه با ناهار یا شام این نیاز را تامین می کند. یک عدد پرتقال متوسط یا کیوی نیز چنین تاثیری دارد.

با رعایت این توصیه های غذایی، کودک شما پس از یک ماه کاملا سرحال و با انرژی خواهد بود.

پزشکین : داشتن کودکی شاد و پرانرژی با این برنامه غذایی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *