افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

استفاده از دارو تا آخر عمر در بین ۷۰ درصد از بیماران

۷۰درصد بیماران تا آخر عمر باید دارو مصرف کنند

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ یک داروساز گفت: بیش از ۷۰ درصد بیماریها قابل درمان نیستند و بیمار می بایست تا آخر عمر دارو مصرف کند. بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و کلیوی داروهای کنترل شونده برای آنها تجویز می شود.

دکتر مجید وثوقی در حاشیه همایش بررسی جدیدترین متدهای درمانی آرتروز در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: رویکرد علم پزشکی در جهان از دنیای شیمی به دنیای بیولوژیک تغییر پیدا کرده است. ما یک جدول مندلیف داریم که درآن حدود ۱۲۰ عنصر وجود دارد که داروسازها با ترکیب این عناصر، داروها را می سازند و اکنون داروهای شیمیایی در حال گذراندن مراحل آخر خود هستند و رویکردها به سمت علوم بیولوژیک رو به تغییر است.

وی ادامه داد: متأسفانه بیماری های زیادی وجود دارد که دارویی برای آنها نیست و ویروس های زیادی هستند که از ایمنی بدن ما باهوش ترند و ما آنتی بیوتیک جدیدی برای آنها نداریم.

این داروساز گفت: اکنون جهان با فقر دارویی مواجه است و علم به سمت سلول های بنیادی و تغییرات ژنتیکی رو به حرکت است.

وثوقی در خصوص بیماری آرتروز تصریح کرد: این بیماری ۴ درجه دارد و تاکنون هیچ دارویی برای آن وجود نداشته و صرفاً مسکن هایی برای بیماران تجویز می شود. اکنون علم پزشکی به سمت داروهای بیولوژیک برای درمان آرتروز رفته است. روش های بیولوژیکی وجود دارد که روند تخریب مفصل را، قبل از نیاز بیمار به جراحی را متوقف می کند. یکی از این متدها به این صورت است که از خون فرد بیمار استفاده می شود و پس از انجام پروسه هایی روی آن مجدداً به بیمار تزریق می کنیم.

وی در خصوص این متد جدید تصریح کرد: این روش ۱۰ سال است در دنیا رایج بوده و در خاورمیانه، ترکیه و روسیه نیز به آن مجهز بوده اند و مدتی است به ایران نیز وارد شده است.

وثوقی ادامه داد: آرتروز یک بیماری التهابی است که باعث از بین رفتن سلول های غضروفی می شود، این بیماری به چهار درجه تقسیم شده که در درجه چهارم آن، دیگر غضروفی وجود ندارد و در اصل استخوان ها روی یکدیگر قرار گرفته و فرد نیاز به جراحی دارد. اما تا وقتی که غضروف در مفصل وجود دارد می توان از تخریب آن جلوگیری کرد.

این داروساز تأکید کرد: آزمایش هایی بر روی بیماران مستعد جراحی انجام شده که به درمان بیولوژیک پاسخ داده اند و جراحی آنها به تعویق افتاده و یا دیگر نیاز به جراحی نداشته اند. این درمان برای آرتروز درجه ۱، ۲ و ۳ به خوبی پاسخ می دهد زیرا همچنان مفصل ها، غضروف دارند.

وی یادآور شد: ما در فقر دارویی به سر می بریم زیرا برای یک سرماخوردگی ساده هم دارو نداریم و از سیستم ایمنی بدن خود استفاده می کنیم.

وثوقی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد بیماری ها درمان نمی شود و بیمار می بایست تا آخر عمر دارو مصرف کند. بیماری هایی همانند بیماری های کلیوی، قلبی و حتی فشار خون، صرفاً داروهای کنترل شونده برای آنها تجویز می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *