افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

داروها را به قیمت روی جلد بخرید

635119806333699184

  • مدیرکل نظارت بر دارو و مواد‌مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حدود ۱۰هزار داروخانه در کشور فعالیت می‌کنند، بر انتظار بالای وزارت بهداشت از داروخانه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به بیماران تأکید کرد.

 

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد‌مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: تفاوت قیمت روی جعبه با قیمت اعلامی دارو تخلف است. به‌طور مثال درباره تفاوت قیمت شربت سرماخوردگی کودکان که در چند روز اخیر حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشته است و با قیمت روی جعبه ۱۴۰۰ تومانی ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسیده است تأکید می‌کنم به‌طور کلی در مورد داروهای بدون نسخه اگر قیمت روی جعبه با قیمت اعلامی داروخانه متفاوت باشد، تخلف محسوب می‌شود.

دکتر اکبر عبداللهی، در توضیح این مطلب که برخی داروخانه‌ها گرانفروشی می‌کنند و تخلفاتی دارند، گفت:قیمت داروها پس از تصویب و ابلاغ این اداره کل در همه داروخانه‌ها باید اجرا شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه یکی از شرکت‌های داروسازی بدون رعایت ضوابط، قیمت این دارو را افزایش داده بود که تذکرات لازم را دریافت کرد. در مورد داروی مذکور نیز به‌دلیل تخلف شرکت تولیدکننده، دستور جمع‌آوری آن دارو از بازار صادر شده و درصورتی که این گزارش مربوط به شهریور یا قبل از آن نباشد، نشان‌دهنده تخلف شرکت تولید‌کننده و داروخانه‌ای است که دارو را به بیمار تحویل داده است و به‌طور حتم بررسی می‌شود.

همچنین مدیرکل نظارت بر دارو و مواد‌مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروخانه‌ها یکی از مهم‌ترین چرخه‌های درمانی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، درباره مهم‌ترین و بیشترین تخلفات داروخانه‌ها نیز افزود: ۵تخلف را می‌توان از عمده تخلفات داروخانه‌ها ذکر کرد، کما اینکه همه داروخانه‌ها تخلف نمی‌کنند ولی برخی از داروخانه‌ها که تخلفی مرتکب می‌شوند از بارزترین تخلف آنان می‌توان در ارائه «داروی بدون نسخه» اشاره کرد، ۴تخلف عمده دیگر داروخانه‌ها به‌ترتیب در زمینه «رعایت نکردن قیمت دارو» و یا خدمات دارویی، نداشتن «برچسب اصالت» روی فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، «فروش محصولات قاچاق» (دارو و مکمل) و درنهایت «عدم حضور مسئول فنی» در داروخانه اشاره کرد.

شکایت‌های خود را به مرکز اطلاعات دارویی بگویید
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد‌مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حدود ۱۰هزار داروخانه در کشور فعالیت می‌کنند، بر انتظار بالای وزارت بهداشت از داروخانه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به بیماران تأکید کرد. اکبر عبداللهی گفت: شهروندان می‌توانند درصورت مواجهه با گرانفروشی و درصورت داشتن هرگونه شکایت دارویی به شماره تلفن۱۴۹۰ اعلام کنند تا از این طریق بازرسان سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها موضوع را پیگیری و در اسرع وقت رسیدگی کنند.

روش قیمت‌گذاری دارو در کشور
قیمت‌گذاری دارو توسط کمیسیون قانونی قیمت‌گذاری دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و قیمت سه‌گانه دارو شامل بهای مصرف‌کننده، بهای فروش به داروخانه‌ها و بهای فروش به پخش تعیین شده و به سازمان‌های بیمه‌گر، شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌های سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

یکسان بودن قیمت دارو

نکته مهم اینجاست است که قیمت دارو در سراسر کشور یکسان است و تمامی قیمت‌های ابلاغی توسط معاونت‌های غذا و دارو و سازمان‌های بیمه‌گر کنترل می‌شود.

 

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *