افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

داروهای ضد سوزش معده بعد عمل جراحی و افزایش مرگ

  • عفونت‌هایی مانند ذات‌الریه و انتروکولیت با غشای کاذب زمانی رخ می‌دهد که اسید موجود در معده کاهش پیدا کند. هر دوی این عفونت‌ها در بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند شایع بوده و تشدید پیدا می‌کند.

 

غلب پزشکان در بیمارستان بعد از عمل جراحی داروهای کاهنده‌ی اسید معده تجویز می‌کنند که به آنها بازدارنده‌های پمپ پروتون یا PPI می‌گویند تا بدین وسیله میزان سوزش معده کم شده یا از بروز خونریزی در معده یا روده جلوگیری شود. اما خطر ناشی از مصرف این داروها از خطر ناشی از خونریزی بیشتر است. برای مثال بیماری که برایش میزان بالایی استروئید در بیمارستان تجویز می‌شود تا مصرف کند به طور خودکار باید PPI هم مصرف کند تا بدین وسیله از خونریزی معده که ممکن است به خاطر مصرف استروئید رخ دهد، جلوگیری به عمل آید.
چه چیزی مصرف این دارو را خطرناک می‌کند؟
عفونت‌هایی مانند ذات‌الریه و انتروکولیت با غشای کاذب زمانی رخ می‌دهد که اسید موجود در معده کاهش پیدا کند. هر دوی این عفونت‌ها در بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند شایع بوده و تشدید پیدا می‌کند. گفته می‌شود ذات‌الریه هم زمانی رخ می‌دهد که تولید اسید معده متوقف شود، چرا که باکتری‌های بیشتری در معده و گلو رشد خواهند کرد که بعد وارد ریه می‌شوند.
دکتر پاپاس در این زمینه می‌گوید: بسیاری از بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند معمولا برایشان از این نوع داروها تجویز می‌شود که در اکثر موارد برای پیشگیری از بروز خونریزی‌های معدی‌روده‌ای این تجویز صورت می‌گیرد. اما سایر محققان نشان داده‌اند که این داروها خطر ذات‌الریه و انتروکولیت، دو عفونت حاد و تهدیدآمیز را برای زندگی افراد و خصوصا بیمارانی افزایش می‌دهد که در بیمارستان بستری هستند.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *