افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

داروهای درمانی سرطان سینه راهی برای چربی سوزی

  • مطالعات محققان دانشگاه آبریند در انگلیس نشان می‌دهد داروی Trodusquemine که در حال حاضر برای درمان سرطان سینه و دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد، قادر به چربی سوزی و درمان تصلب شرایین است.

 

مطالعات جدید نشان می دهد یکی از داروهای درمان سرطان سینه و دیابت قادر به چربی سوزی است.

این مطالعات نشان می‌دهد یک دوز از داروی Trodusquemine می‌تواند اثرات مضر تصلب شرایین (آترواسکلروز) را به طور کامل معکوس کند. آترواسکلروز حالتی است که چربی و پلاک‌های کلسترول در دیواره‌های شریانی رسوب می‌کند و بر اثر مرور زمان رگ‌ها خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند.

احتمال حمله قلبی و سکته مغزی بر اثر تصلب شرایین بسیار زیاد است. تغییر شیوه زندگی مهمترین روش برای درمان تصلب شرایین است ولی محققان همواره به دنبال روش هایی برای کاهش التهاب هستند. یک روش شامل ترکیبات گیاه آووکادو و یک حامل زیست تخریب‌پذیر نانو برای دارورسانی به مناطق ملتهب است.

مطالعات محققان دانشگاه آبریند در انگلیس نشان می‌دهد داروی Trodusquemine که در حال حاضر برای درمان سرطان سینه و دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد، قادر به چربی سوزی و درمان تصلب شرایین است. محققان در این آزمایش این دارو را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کردند و دریافتند نه تنها پلاک چربی داخل شریان‌ها کاهش یافته،‌ بلکه یک دوز دارو به اندازه دوزهایی که به طور منظم در طی یک مدت معین تزریق شوند، موثر است.

ادامه آزمایش‌ها نشان می‌دهد این دارو آنزیم PTP1B را مسدود می‌کند. این آنزیم در افراد چاق، افراد مبتلا به دیابت و افرادی که هرگونه التهاب دارند زیاد است. در ادامه محققان در یافتند این دارو یک پروتئین دیگر به نام AMPK را تحریک می‌کند. این پروتئین تمرین‌های بدنی را شبیه‌سازی می‌کند و التهاب مزمن را به طور فعال کاهش می‌دهد.
نتایج اولیه این مطالعه اثرات چشمگیری داشته است و نیازمند آزمایش‌های بالینی بیشتر است.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *