افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوش اخلاق شوید با این خوراکی ها

خوش اخلاق شوید با این خوراکی ها

ghaza66

جز افرادی هستید که خلق و خوی خوب ندارید و اکثرا بداخلاق هستید و نمی توانید خود را کنترل کنید در این مطلب به بررسی خوش اخلاق شوید با این خوراکی ها می پردازیم با ما همراه باشید .

مواد غذایی مختلف می‌تواند در تغییر حالات و روحیات ما موثر باشد اما اینکه کدام عادات غذایی خلق و خوی ما را بهتر می‌کند نکته قابل توجهی است.

دکتر مجید حسن قمی متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کربوهیدرات‌ها یکی از تاثیر گذارترین مواد در بهبود خلق و خو هستند گفت: بدن و مغز درطول شبانه روز به مقادیری کربوهیدرات نیاز دارد، با مصرف کربوهیدرات‌ها، واکنش سرتونین در مغز ایجاد می‌شود این هورمون بعنوان واسطه عصبی در حالت شادابی تاثیر گذار است و در بدن تولید می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش این هورمون در خون سبب بروز حالاتی مثل افسردگی‌، بی‌قراری‌، دردهای میگرنی، فشار خون بالا و بی‌نظمی خواب می‌شود، با استفاده از بعضی غذاها می توان مقدار تولید این هورمون را در مغز افزایش داد.

کاکائو و شکلات تلخ و همچنین آجیل‌ها، کیوی‌، آناناس، گیلاس، گوجه فرنگی، موز و آلو از بهترین منابع غذایی سروتونین هستند.

بررسی‌های زیادی ثابت کرده مصرف غذاهای دریایی در بهبود حافظه موثر است از این رو دکتر حسن قمی اظهار داشت: مصرف ماهی در سنین پایین‌تر در رشد مغز و پیشرفت سلول‌های کودکان موثر است. مصرف امگا ۳ و ۶ در افراد بزرگسال به بهبود اختلالاتی مثل افسردگی و پرخاشگری کمک و از پیشرفت آلزایمر جلوگیری می‌کند. این مواد در ماهی سالمون، شاه‌ماهی و ساردین بیشتر از سایر ماهی‌ها است و مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته می‌تواند به سلامت بدن کمک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معمولا کمبود ویتامین‌های گروه B12 با بی‌حسی، بی‌حوصلگی، رخوت و خستگی همراه است این ویتامین همراه آهن می‌تواند به ایجاد خلق و خوی بهتر کمک کند. معمولا دیده می شود افراد کم‌خون بی‌حوصله‌اند و از تعاملات اجتماعی هم دوری می‌کنند، نکته حائز اهمیت اینکه خون‌سازی هنگامی بدرستی انجام می شود که همه فاکتورهای مورد نیاز از جمله ویتامین B12 ، دیگر ویتامین‌های B از جمله B6 ، آهن و اسید فولیک و ویتامین C و پروتئین کافی در اختیار بدن وجود داشته باشد گوشت‌ها‌، جگر‌، تخم مرغ، شیر و لبنیات، سبوس گندم و آجیل‌ها، مواد غذایی حاوی ویتامین B هستند.

 

خوش اخلاق شوید با این خوراکی ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *