افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوردن همیشگی کالباس و سوسیس باعث بیماری سرطان می شود

1

  • در کشور انگلستان ۶ درصد از مردم احتمال دارد که سرطان مبتلا شوند. اگر این افراد در طول روز ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده استفاده کنند، این آمار به ۷ درصد می‌رسد.

    در این گزارش تاکید شده است که با وجود مضرات مورد اشاره، گوشت فوایدی دارد که نباید از آنها چشم پوشید.

 

WHO اعلام کرد که خوردن ۵۰ گرم گوشت‌های فرآوری شده (دو برش بیکن) در روز احتمال مبتلا شدن به سرطان را ۱۸ درصد افزایش می‌دهد. همچنین در این گزارش گفته شده که گوشت قرمز هم ممکن است باعث ایجاد سرطان شود، اما هنوز دلایل کافی برای اثبات آن به‌دست نیامده است.

دکتر کورت اشترایف، رئیس مرکز تحقیقات سرطان وابسته به سازمان ملل می گوید: «نتایج چندین آزمایش نشان می دهد که مصرف روزانه فقط پنجاه گرم گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان را تا ۱۷ درصد افزایش می دهد. در مورد گوشت قرمز درصد این خطر تقریباً نصف می شود. در عین حال در مورد گوشت قرمز هنوز نمی توان با قاطعیت سخن گفت.»

سازمان تحقیقات درباره‌ی سرطان کشور انگلستان (Cancer Research UK) هم گفته که مردم بهتر است استفاده از گوشت قرمز را بسیار کم کنند و ساندویچ بیکن ممکن است احتمال بروز سرطان در افراد را افزایش بدهد.

در گوشت‌های فرآوری شده، تغییراتی ایجاد می‌شود که عمر استفاده از آن‌ها افزایش پیدا کند یا مزه‌ی آن‌ها با دودی کردن، اضافه کردن نمک و پخت به روش‌های مختلف تغییر کند.

گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات‌داگ و سالامی به دلیل تغییراتی که در آن‌ها ایجاد شده، موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شوند. برای تولید این گوشت‌ها کارهای شیمایی مختلفی انجام می‌شود که احتمال بروز سرطان در مردم را افزایش می‌دهند.

همچنین پخت غذا در دمای بالا مانند کباب کردن گوشت در باربیکیو مواد شیمایی سرطان‌زا به وجود می‌آورد.

در کشور انگلستان ۶ درصد از مردم احتمال دارد که سرطان مبتلا شوند. اگر این افراد در طول روز ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده استفاده کنند، این آمار به ۷ درصد می‌رسد.

در این گزارش تاکید شده است که با وجود مضرات مورد اشاره، گوشت فوایدی دارد که نباید از آنها چشم پوشید.

دکتر دانا لومیس، دانشمند آژانس بین المللی پژوهش های سرطان می گوید: «گوشت فرآوری شده به همراه چیزهای شناخته شده تری مثل سیگار، پشم شیشه و هوای آلوده، در دسته عوامل سرطان زا طبقه بندی می شود.

اما باید دانست که این طبقه بندی ها بر اساس قطعیت علمی صورت می گیرند، نه بر اساس درجه خطر سرطان زایی. به عبارت دیگر، همه این عوامل سرطان زا در یک دسته هستند، اما درجه خطر سیگار بسیار بیشتر از مصرف گوشت و ده درصد بیشتر از گوشت فرآوری شده است.»

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *