افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوردن نوشابه هم باعث اضافه وزن می شود هم دیابت

1

  • در واقع وجود غلظت بالای شکر در این نوشیدنی ها سبب افزایش میزان انسولین در بدن می شود که این افزایش انسولین می تواند منجر به رشد سلولهای سرطانی پانکراس می شود.

 

تغییرات شیمیایی که در روند صنعتی رنگ دهی به کارامل موجود در نوشایه های گازدار ایجاد می شود، می تواند احتمال بروز سرطان در مصرف کنندگان را بالا ببرد.

هنگامی که مرکز بهداشت محیط در سال ۲۰۱۳ نتایج آزمایش خود بر روی نوشابه را منتشر کرد به وجود ماده سرطان زا در این نوشیدنی اشاره کرد. در واقع تغییرات شیمیایی که در روند صنعتی رنگ دهی به کارامل موجود در نوشابه های گازدار ایجاد می شود، می تواند احتمال بروز سرطان در مصرف کنندگان را بالا ببرد.

این در حالی است که بر اساس قانونی در کالیفرنیا، تمام تولیدکنندگان نوشابه باید میزان این ماده شیمیایی در محصول خود را، در یک برچسب هشدار روی شیشه نوشابه درج کنند.
به گفته محققان تغییرات شیمیایی که در روند صنعتی رنگ دهی به کارامل موجود در نوشایه های گازدار به ویژه نوشابه پپسی به وقوع می پیوندد می تواند احتمال بروز سرطان در مصرف کنندگان آن را بالا ببرد. این در حالی است که مصرف یک قوطی نوشابه گازدار در روز کافی است تا میزان ماده ۴-methylimidazole را که یک ماده سرطان زا است در بدن بالا ببرد.
محققان می گویند میزان مصرف نوشابه های گازدار در یکی دو دهه اخیر بخصوص در بین نوجوانان افزایش سرسام آوری یافته است و عدم وجود مقررات کافی در زمینه کنترل مواد سرطان زا در این نوشابه ها می تواند تهدیدی جدی برای سلامتی مردم باشد.
در ادامه تحقیقات آمده است که مصرف روزانه نوشابه یکی از مهمترین دلایل اضافه وزن و دیابت است. همچنین بررسی های دیگر نشان داده اند که مصرف یک یا دو شیشه نوشابه  در هفته باعث دو برابر شدن خطر ابتلا به سرطان پانکراس می شود. سرطان پانکراس نسبتا نادر است اما یکی از مرگ آورترین سرطان ها محسوب می شود، به گونه ای که تنها ۵٪ از افرادی که به سرطان پانکراس مبتلا می شوند بعداز ۵ سال زنده می مانند.
در واقع وجود غلظت بالای شکر در این نوشیدنی ها سبب افزایش میزان انسولین در بدن می شود که این افزایش انسولین می تواند منجر به رشد سلولهای سرطانی پانکراس می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *