افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آیا خوردن فست فود موجب بیماری می شود؟

یک خبر خیلی بد برای علاقمندان به فست‌فود

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ خوردن فست‌فود شاید بیش از آنچه تا الآن فکر می‌کردید برای‌تان بد باشد. موضوع فقط صدمه به بدن بابت میزان کالری یا  چربی‌های بد نیست. مواد شیمیایی صنعتی خطر مهمتری هستند.

تحلیلی روی یک گروه از افراد که در طول ۲۴ ساعت قبل از پژوهش فست‌فود خورده بودند نشان می‌دهد که سطح فتالیت‌ها (اِسترهای اسید فتالیک) در بدن آنها بسیار بالا بوده است. فتالیت یک ماده شیمیایی است که برای نرم‌سازی پلاستیک‌ها استفاده می‌شود.

فتالیت‌ها معروف به این هستند که عملکرد غدد درون‌ریز بدن را با مشکل روبرو می‌کنند و آنها را -علاوه بر بسته‌بندی مواد غذایی- در چیزهایی مثل مواد آرایشی و بهداشتی، چسب‌ها، و پاک‌کننده‌ها نیز می‌توان یافت.

استفاده عمومی‌شان، همان‌طور که بالاتر نوشتیم، در نرم‌سازی، شفاف‌سازی و منعطف‌سازی مواد پلاستیکی است، به بیان دیگر بسته‌بندی‌های برخی مواد غذایی، منبعی غنی از فتالیت‌ها هستند! پژوهش‌ها نشان داده که فتالیت‌ها می‌توانند از بسته‌بندی یا ماشین‌های تولیدی، به مادهٔ غذایی منتقل شوند.

سوال مهم‌تر این است که این مواد شیمیایی چقدر برای سلامت انسان ضرر دارند، ولی جواب روشنی وجود ندارد. تحقیقی روی موش‌ها نشان داده که فتالیت‌ها قدرت تولید مثل گونهٔ نر را کاهش می‌دهند و پژوهش‌های انسانی هم نتیجهٔ مشابهی را بروز داده‌اند.

انجمن شیمی امریکا می‌گوید این مواد شیمیایی «در سطح معمولی خطری برای سلامت انسان ندارند» ولی همزمان، از مجاورت زیاد با آنها نیز ابراز نگرانی کرده است. با این اوصاف، بهترین راه‌حل پیشگیری است. سعی کنید فست‌فودها را از برنامهٔ غذایی خودتان حذف کنید یا به حداقلِ ممکن کاهش دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *