افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بعد از خوردن غذای تند چگونه دهان را خنک کنیم ؟

4df53021-bc73-4481-8251-e4c42a8025a8

 

شما هم به خوردن غذاهای خنک علاقه دارید اما پس از آن دهانتان می سوزد در این مطلب به بیان راهکاری برای این که چه کنیم بعد از خوردن غذای تند چگونه دهان را خنک کنیم ؟ ارائه می دهیم

احتمالا اولین کاری که بعد از خوردن غذاهای تند انجام می‌دهید این است که یک لیوان آب بخورید. اما این راهکار اشتباه است. علت‌ آن است که فلفل‌های تند حاوی ترکیبی به نام کاپسایسین هستند که به پروتئینی روی پرزهای چشایی زبان می‌چسبند که مسئول حس کردن گرمایند. وقتی این چسبیدن رخ می‌دهد، نورون‌های حسی‌تان پیام‌‌های درد به مغز می‌فرستد تا به شما اطلاع دهد که یک چیز داغ و احتمالا مضر وارد بدنتان شده است.
اما کاپسایسین ترکیبات چرب هم دارد که در آب حل نمی‌شوند. بنابراین نوشیدن یک لیوان آب آن را از دهانتان از بین نخواهد برد. پس بهترین کار چیست؟
جویدن یک تکه یخ می‌تواند راهکار مناسبی باشد. در شرایطی که آب موجود در یخ ممکن است کاری نکند، اما سرمای آن می‌تواند برخی از پیام‌های درد را کاهش دهد. البته خوردن نان بهتر است. در واقع نان می‌تواند مایعات موجود در دهان را جذب کند و این باعث می‌شود مولکول‌های کاپسایسین به خارج از گیرنده‌های پرزهای زبانی فرستاده شوند.
بهترین کار این است که غذاهای تند را با محصولات لبنی بخورید. پروتئین موجود در لبنیات به نام کاسئین به کاپسایسین چسبیده و ترکیبات گرمازا را از دهانتان خارج کرده و آنها را از طریق سیستم گوارش از بدن خارج نموده و باعث می‌شود دهانتان سریع‌تر خنک شود.
این تأثیر با خوردن لبنیاتی با چربی کامل مانند شیر پُرچرب، ماست و بستنی افزایش می‌یابد. به خاطر همین است که کاپسایسین می‌تواند به مولکول‌های چربی بچسبد و سریع‌تر از دهانتان خارج شود.

 

پزشکین : بعد از خوردن غذای تند چگونه دهان را خنک کنیم ؟

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *