افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

این خوراکی ها باعث بروز سرطان پروستات می شود

این خوراکی ها باعث بروز سرطان پروستات می شود

15-300x204

 

مطالعات و آزمایشات روی برخی خوراکی ها نشان داده که مصرف بیش از حد این خوراکی ها در مردان خطرات سرطان پروستات را دارد همراه ما باشید با آشنایی با این خوراکی ها باعث بروز سرطان پروستات می شود.

کره، پنیر، گوشت قرمز، شیر خالص، ماست و بعضی روغن های گیاهی نه تنها کالری بالایی دارند بلکه سرشار از چربی های اشباع نیز هستند. این در حالی است که به نظر متخصصان این چربی ها باید حداکثر ۱۰% دریافت انرژی روزانه را در برگیرد.

تحقیقات جدید نشان می دهد برنامه غذایی سرشار از چربی های اشباع زمینه ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد و حتی وخامت این بیماری را در افراد مبتلا تشدید می کند.

برای رسیدن یه این نتیجه، محققان وضعیت بیش از ۱۸۰۰ مرد در سنین ابتلا به بیماری را طی پنج سال ارزیابی کردند. از داوطلبان سؤالاتی درباره عادات غذایی پرسیده شد و محققان نتایج را برای بررسی وضعیت بیماری طی چند ماه کنترل کردند.

آنها در نهایت دریافتند مصرف بیش از حد چربی های اشباع خصوصا به شکل روغن، کره و شیرینی جات در پیشرفت بیماری بسیار تاثیرگذار هستند و موجب عود تومورهای سرطانی می شود. در واقع، به نظر متخصصان افزایش سطح کلسترول خون زمینه ساز این مشکل است.

البته ابتلا به سرطان پروستات به معنی کنار گذاشتن همه چربی ها نیست بلکه مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم چربی های غیر اشباع چند مولکولی مانند امگا ۳ می تواند نقش محافظتی در برابر این بیماری داشته باشد. پس حتما اعتدال را در برنامه غذایی خود رعایت کنید!

پزشکین : این خوراکی ها باعث بروز سرطان پروستات می شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *