افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوراکی های رنگی و عوارض آن برای کودکان

228279_hou14429

  • همانطور که می‌دانید یک محصول غذایی زمانی که روی آن برچسب تأیید استفاده از رنگ‌های خوراکی یا رنگ‌های صنعتی خورده باشد یعنی حاوی رنگ‌دانه‌های خوراکی است.

اطمینان حاصل کردن از این نکته که فرزندتان تغذیه‌ی سالمی دارد بسیار دشوار است. نکات زیادی هست که درباره رنگ‌های خوراکی نمی‌دانیم و در بسیاری مواقع، متوجه نمی‌شویم که کودکان‌مان آنها را مصرف می‌کنند. در اینجا به نکاتی می‌پردازیم که هر والدینی باید دربارهرنگ‌های افزودنی غذاها بداند.
۱.حتی محصولات غذایی سالم هم رنگ دارند
مافین‌های میوه، غلات صبحانه، آبمیوه ها، نوشیدنی‌های سالم و یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا، ماست، محصولات شیری و غذاهای انگشتی بسته بندی‌شده همه و همه با رنگ‌های آلی، رنگی شده‌اند. این رنگ‌ها می‌توانند خطراتی برای سلامت به همراه داشته باشند.
۲.رنگ‌دانه‌های آلی غذا در محصولات غیرخوراکی هم وجود دارند
آیا می‌دانستید که خمیردندان‌هایی با طعم توت‌فرنگی که دخترتان آنها را خیلی دوست دارد حاوی رنگ‌دانه‌های آلی است؟ ویتامین‌ها، دهان‌شویه‌ها و حتی برخی داروها حاوی رنگ‌ هستند.
۳.برچسب‌های غذایی به‌وضوح گویای رنگ‌دانه‌ها در غذا نیست
همانطور که می‌دانید یک محصول غذایی زمانی که روی آن برچسب تأیید استفاده از رنگ‌های خوراکی یا رنگ‌های صنعتی خورده باشد یعنی حاوی رنگ‌دانه‌های خوراکی است.
۴.رنگ‌های خوراکی برای جذب بچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند
حتما برایتان پیش آمده که فرزندتان علاقه‌ای به خوردن آب انبه خانگی شما نداشته باشد و در عوض عاشق آب انبه‌ای است که از بیرون برایش می‌خرید؟ در واقع این رنگ‌دانه‌های به‌کار‌رفته همراه با شکر زیاد در آن است که باعث می‌شود کودک به سمت آن جذب شود.
۵.مسمومیت ناشی از رنگ‌دانه‌های خوراکی با مشکلات رفتاری ارتباط نزدیکی دارد
طی تحقیقی مشخص شده که رنگ‌دانه‌های صنعتی در غذاها با مشکلات رفتاری در کودکان ارتباط نزدیکی دارد. از طرفی این تحقیق نشان می‌دهد بسیاری از این رنگدانه‌ها سرطان‌زا هستند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *